Pa plats i London

image1055Pa plats i London blev det tunnelbana till Bayswater och Waffle House dit vi langat, pa grund av det som finns pa bilden... Vafflor med vit choklad. Efter panini och te, forstas. Sa sjukt gott, vafflorna ar det jag langtat efter mest sedan vi bokat resan... (Ja, jag gillar mat.)

Sist vi var i London var det kaotiskt. Idag borjade resan strax efter fem pa morgonen nar jag inte fick ut tagbiljetterna, eftersom biljettautomaten la av nar det var min tur. Som tur var kunde resekompisen min hamta ut dem innan hon hoppade pa taget i Borlange. Sedan kom vi till Arlanda och skulle checka in pa deras self service. Da fanns inte vart bokningsnummer. Vi fick halvt panik - innan jag upptackte att jag skrivit in bokningsnumret pa hela resan, inte pa sjalva flyget... Val pa hotellet i Bayswater fanns vi inte inbokade pa hotellet, varken pa mitt fornamn, efternamn eller pa nagot av min kompis namn. Eh. Panik igen. Ska vi fa bo pa gatan nu? Vi fick dock ett rum till slut. I kallaren. Men det funkar, vi har vattenkokare och tepasar pa rummet. Och TV. Det ar bra.

Jag har shoppat. Det trodde jag aldrig. Sist jag var har kopte jag typ ingenting. Idag har kopt, eh, tre hoods. Tva langarmade och en kortarmad, samtliga ganska speciella och ganska mycket jag. Och ett linne. Och en present till min systerson (snart aven gudson!). Vi har aven besokt det beromda varuhuset Harrods. Bara for att man ska ha gjort det, liksom. Och gud vilket overskattat stalle! Svindyra och fula klader for det forsta. Folk som blangde nar de sag ens kamera for det andra. Vi var mest pa Harrods for att besoka deras toaletter som ska vara sa exklusiva och haftiga. Que?! For det forsta skallde damen (som skulle likna nagon sorts vakt/staderska) ut mig for att jag hade en kamera i handen ("no video, no photo!") och for det andra var det inte mer an en vanlig, frasch toalett. Pa toalettdorrarna satt forklaringar hur man spolar, hur man tar tval, hur man gor sa att vattnet borjar rinna ur kranen. Haha! Det var liksom samma system som pa manga andra toaletter...

Vi ska gora nagot valdigt speciellt pa fredag. Sist vi var i London fick min kompis traffa sin pappa. For forsta gangen i sitt liv. Valdigt speciellt. Den har gangen ska vi aka ut till landsbygden utanfor London och halsa pa hennes pappa med familj. Och resekompisen min ska fa traffa en eller tva av sina systrar, som hon forst for ett halvar sedan fick reda pa att hon hade. Jag har lange dromt om att fa se engelska landsbygden, sa det har ska bli kul. Nu hinner vi val inte se supermycket men anda. Varsta grejen vi ska dit for.

Na, om vi skulle leta upp nagot stalle att ata middag pa kanske...

Kommentarer
Postat av: Ida

Åååh, vad roligt att shoppa! :) Jag vill, jag vill. Och du! Unna dej nåt nu, du förtjänar det ;) Och lycka till på fredag till er båda. Pusspuss

Postat av: Sara

Lite kaos gör ofta resor mer minnesvärda... ;)
Jag hoppas att få läsa mer om London påbloggen, det är så längesedan jag var där!

2008-04-17 @ 08:55:04
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men va härligt att du är ute och reser igen!! Det är du värd. Annars hade jag tänkt fråga om du ville svettas ikväll, men det får vi ta en annan gång :) Är du i London med R? All lycka till er båda!

KRAM Anna

2008-04-17 @ 10:06:21
Postat av: Lisa

Ledsen om jag med min parentes lurade iväg dig till Harrods bara för att se toaletterna. Det var inte precis intentionen när jag skrev mitt inlägg... Vet inte om cynismen gick fram, toaletterna i London är vanligtvis ganska sunkiga...

Ha så trevligt i London!

2008-04-17 @ 17:27:58
URL: http://lisasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Jag unnar mig saker, var sa saker, haha! Puss pa dig

Anna: Jatteharligt. :) Aerobics hoppas jag att vi kan kora pa torsdag? Japp, det ar R jag ar har med. Kraaam

Sara: Far se hur mycket jag hinner skriva... :)

Lisa: Haha, det var inte du som lurade dit oss! Jag har hort det fran ganska manga hall faktiskt. Vi skulle besokt Harrods toaletter oavsett om du sagt nat eller ej, eftersom vi ar ratt kissnodiga av oss och eftersom vi anda var pa Harrods. ;)

2008-04-17 @ 20:39:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Krokofanten

Nämen, jag som var på Harrods igår... Jag var inte där för toaletternas skull men mer för den anskrämliga fontänen till minne av Diana och Dodi... Hjälp!
Försök att ta er till the London Eye... Man får en väldigt bra bild av London där uppifrån... :o)

2008-04-18 @ 10:37:38
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback