Sjunde sjukdagen...

"Sjukdagen" låter så fånigt. Jag är ju egentligen pigg som en nötkärna (förutom att jag sover ovanligt mycket). Problemet är magen och illamåendet och enligt sjukvårdsrådgivningen bör jag kontakta vårdcentralen med de besvär jag har. Kanske är sant, jag ser ju trots allt ingen klar förbättring... Så, sagt och gjort, jag pratar med vårdcentralen. De säger att jag ska lämna prover. Proverna kommer jag inte få svar på på ungefär en vecka. En vecka! Innan jag vet vad det är ska jag... ja, hur ska man uttrycka sig... innan jag vet vad det är ska jag inte använda... äh, skitsamma, vi kör rakt på sak: jag får inte använda samma toalett som andra tills jag vet vad det är. En jäkla vecka! Oh, I love this...

För att sköterskan ska ta mig på allvar berättar jag att jag gått ner i vikt. 2-3 kg är mycket för mig som normalt väger så lite och när hon får höra vad jag väger och hur lång jag är, blir hon gravallvarlig. Haha. Får jag inte i mig så mycket mat, ska jag tydligen äta ofta, säger hon. Och gärna fett. Grädde, smör...

Mamma påstår att jag inte borde gå till skolan imorgon. Och min kära klasskompis B1 säger också att det kanske inte är så smart om jag mår illa och det kanske smittar. Nä, jag kanske inte borde gå till skolan, men... Jag får jättedåligt samvete av att vara borta. Det är ju inget jag kan göra något åt, men det är säkert för att jag är så pigg i övrigt som jag får dåligt samvete. Och med en lektion i veckan är det ganska mycket att missa en lektion. Fan. Fan. Fan.

Förstår ni hur less jag är på det här?

Förresten tror sköterskan att jag har fått i mig något i London som gör att jag blivit sjuk... Jag tycker det låter märkligt, jag. Jag äter ju inte kött, till exempel. Vad skulle jag fått i mig? Nåväl. Jag har levt på nyponsoppa, skorpor och mannagrynsgröt i en vecka nu. Jag har undvikit för fet och för saltat och sockrad mat, men om det är någon bakterie från London så spelar det ju ingen roll vad jag äter, så nu kanske jag ska öppna chokladen som ligger i kylskåpet och kanske beställa pizza ikväll, eftersom jag fick ett plötsligt sug efter det igår...

Jag hoppas jag vaknar upp imorgon och plötsligt mår jättebra, så att jag slipper tjata om det här.


Kommentarer
Postat av: Emil

klart du ska öppna chockladen och beställa en pizza...

2008-04-28 @ 17:23:22
Postat av: barajagjohanna

Emil: Ja, jag tycker ju det. :) Det där med pizza blev nog uteslutet nu dessvärre, men choklad kan det mycket väl bli...

Postat av: Therese

Klart du ska öppna chokladen och beställa pizza. Undrar om du har smittat mig online ;) Jag har varit illamående i två veckor nu fast det kommer och går. Större delen av dagen mår jag bra men sen drabbas jag av ett plötsligt illamående ibland. Har till och med vaknat fem på morgon och mått illa men sen lyckats somna om och vaknar och mår hur bra som helst. Är också less på det men har inte varit till någon läkare än. Kanske borde jag men tänkte vänta lite då jag mest mår bra ändå och jag har ju inte varit i London och frotterat mig med brittiska bakterier

2008-04-28 @ 18:21:15
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Det verkar vara något sådant där som går. Jag känner igen mig. Jag har legat vaken på grund av illamående och sedan måtte jättebra ett par timmar. Men är det "bara" illamående för din del, så är det nog ingen fara skulle jag tro... Hoppas det går över snart!

2008-04-28 @ 18:25:14
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Usch och tvi, blä, fy fan...! Magsjuka och illamående på alla vis är så drygt, så obehagligt och usch.. så påfrestande. Tycker synd om dig. En klasskompis för mig har också varit jättedålig i en och en halv vecka. Det var visst en kombination av kräksjuka OCH matförgifting (glass). Fy bövelen. Hon fick till och med bli inlagd för att få dropp. Se till att dricka ordentligt och tillför rejält med salt och annat som binder vätska. Ät också, för sjuttsingen. Även fast det tar emot.

Krya-på-dig-kramar!

2008-04-28 @ 19:04:44
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Usch, det låter inte kul alls... Djävla Leksand!

2008-04-28 @ 21:37:47
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jag gör mitt bästa... tror jag. :)

Niklas: Nu var det något mummel från ditt håll igen.

2008-04-29 @ 01:44:55
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Veronika

Stackare. Hoppas du kan få lite pluggande gjort även om du missar lektioner.

2008-04-29 @ 09:21:05
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Sara

Smör och choklad är nog bra! Satsa pa att äta lite och ofta, det brukar vara lättare än att fa i sig stora maltider!

2008-04-29 @ 12:35:19
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Jodå, jag är ju pigg, så jag orkar plugga i alla fall.

Sara: Jag gör mitt bästa med att äta tre måltider + lite däremellan idag... Får se hur det går. :)

2008-04-29 @ 12:55:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback