Det blir mycket flytt- och universitetssnack nu...

Fick kursbrevet idag. Schema. Litteraturlista. Kårinformation.

Detta fick mig att börja skriva ett långt inlägg om att när jag ser bilder på människor som gör fåniga saker utklädda i pinsamma och färgglada kåroveraller, så blir jag påmind om den välbekanta känslan jag kände redan i Uppsala: den där stereotypen "universitetsstudenten som gör fåniga saker med kåren" är inte riktigt jag. Dessutom fick jag se vad vi ska läsa redan första veckan och jag började i inlägget att sväva ut om min långsamma läsning...

Men jag tar det en annan gång och säger kort och gott: Jag är nervös.

Det blev i alla fall just färdigt att min lägenhet blir uthyrd. Ännu en punkt från att-göra-listan struken.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad ska du plugga? Och var?

KRAM

Postat av: Camilla

Förstår om du är nervös. Du är ute i god tid med flyttningen, du ska se att du hinner med allting! Men förstår om du börjar plocka av allt det som du har mkt av. För tydligen hade du hur mkt som helst :)

2008-08-18 @ 18:54:08
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: mitra

Hoppas allt känns bra med flytten och allt! Det är ju faktiskt lite spännande att komma till en helt ny stad. Själv trivs jag ju inte jättebra här utan vill iväg långt bort! Det här är för övrigt första dagen jag har tillgång till internet sen jag flyttade hit. allt annat har jag fått sköta från mobilen. men snart får jag mitt mobila bredband iallafall. då kanske du vill skicka lite bilder eller så över msn? när du har tid och så!! :D lycka till med allt så hörs vi! kramkram

2008-08-18 @ 19:26:37
URL: http://www.nogg.se/mitra
Postat av: C.72

Kram

2008-08-19 @ 01:00:43
Postat av: Lisa

Spännande! Förstår att du är nervös, men jag är nästan lite avundsjuk... :) Tyckte det var så roligt att studera!

2008-08-19 @ 13:06:22
URL: http://www.lisasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Sandra: Journalistprogrammet på Mittuniversitetet.



Camilla: Jag hinner definitivt allt. Men det är mer att göra än man förstår när man inte bara ska flytta från en lägenhet till en annan, utan dessutom behålla sin gamla lägenhet och hyra ut den, samti börja plugga.



Mitra: Det känns verkligen jättebra! Du ska absolut få lite bilder, vi får ta det över msn så fort det går!



C.72: Kram tillbaka. :)



Lisa: För tillfället känns det bara kul och jag är inte ett dugg nervös. Det går upp och ner...

2008-08-19 @ 14:31:58
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback