Rastlösheten packar.


En jobbarkompis som slutade på jobbet i fredags, alltså två dagar efter mig, skrev till mig precis: "Jag är redan rastlös."

Jag med! Helt galet! Idag har jag gymat och lagat ordentlig mat och diskat allt och dammat hyllor och bord och dammsugit. Jag har gjort en lista på inte mindre än tio (!) ställen såsom försäkringsbolag, vicevärd, bank och a-kassa, som jag måste ringa imorgon. Jag har till och med hämtat banankartonger och börjat packa saker jag inte ska flytta med mig och därmed kan ställa ner i förrådet. Dessutom har jag börjat rensa ur garderoben. Borde sortera papper också. Lika bra att börja innan hela lägenheten ska packas ner.

Hockeyklubban får stå kvar. För den ska minsann följa med och pryda den nya lägenheten i den nya staden. Vilken det nu blir.

Men det tar emot litegrann att börja packa ner ett ställe som man inte vill flytta ifrån, kan jag tala om.


Kommentarer
Postat av: Sara

Lugn och fin... Kan du inte ta semester en dag åtminstone? ;)

Postat av: barajagjohanna

Sara: Hade det bara varit fint väder ute, så hade jag lätt slappat vid sjön. Men det regnar och är ruggigt, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. :/

2008-08-03 @ 21:20:55
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Om det regnar och är ruggigt kan det vara mysigt att sitta inne och läsa eller titta på film

2008-08-04 @ 01:22:15
URL: http://iutlandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback