Telefonnummernörden har ordet.

När jag jobbade på Telia älskade jag att leta fram telefonnummer till folk som startade upp nya abonnemang eller flyttade sin telefon till annan ort och därmed behövde nytt telefonnummer. Man kan nämligen söka på slutsiffror och det var skitroligt att leta efter bra nummer. 00 eller 99 gillar jag särskilt när ett sexsiffrigt telefonnummer slutar på. Idag ringde jag till Telia för att flytta min telefon och vi satt ett bra tag för att hitta ett schysst nummer till mig. Och ett riktigt schysst nummer fick jag, med alla snygga slutsiffror: 0099. Så snyggt! Och ja, jag är en sådan nörd... Men det är ju så roligt! Flytt av telefonen är beställd, bredbandet uppsagt, kontrakt på lägenhet påskrivet, hemförsäkring fixad... Tre veckor kvar. Coolt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

WOW, grattis till ditt snygga haftiga telefonnummer. Och vad duktigt av dig att fixa allt sa fort..

Spannande med en flytt, ny stad, ny skola...exciting!!

Postat av: barajagjohanna

Sofia: Ja, det känns jättespännande och roligt! Jag väntar bara på att tvivlet och allt ska komma... hehe.

2008-08-07 @ 15:27:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Lennart

Två gånger har jag haft slutsiffra 0 i mina hemabbonemang. Har det även nu på mitt ena mobilnummer. Tror jag också är en telefonnörd på något sätt, i tonåren samlade jag på telefoner. En gång då jag bodde i en liten 1:a hade jag 5 telefoner hemma. En i hallen, en i köket, en i badrummet och två i rummet varav den ena var bärbar.

2008-08-07 @ 19:19:13
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Lennart: 00 ska det vara, det är coolast. ;) Dubbelsiffra! Haha, jag är nog ingen nörd av just telefoner, det räcker med en för mig. Det är numrena som är roliga! ;)

2008-08-07 @ 19:50:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: C.72

Jag hade ju fått för mej att telefonnummer som slutade med dubbel-noll tillhörde mestadels telefonväxlar på företag, men det var tydligen fel...? =/



"Mitt" företag har ett telefonnummer som har dubbel-noll dubbel-noll i slutet.

2008-08-07 @ 21:22:02
Postat av: barajagjohanna

C.72: Företag och kanske växlar väljer väl ofast sådana nummer eftersom det är lättast att komma ihåg. Men privatpersoner kan också få det. Det är dock inte så vanligt att ett telefonnummer som slutar på "0000" är ledigt...

2008-08-07 @ 21:26:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: L1

Jävlar vilken nörd du är :P haha och så blir det värsta diskusionen här...



A2 höger kommer sakna Joppe #41

2008-08-08 @ 01:32:54
Postat av: Veronika

464747 <-- har fått följa med trots att det ser ut som jag bor i andra änden stan (den änden jag bodde i när jag flyttade hit).

Mina föräldrars telefon slutar på 00, så jag är gammal dubbelnolla.

Och Lennart: Är du släkt med min sambo? Han har också telefonmani. Men det ska vara gamla telefoner. Så vi har såna med en rund ring och som ser ut som i gamla filmer. Inte såna moderna gamla telefoner som när jag var ung, utan gamla på riktigt.

2008-08-08 @ 07:51:20
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

L1: Hehehe. #41 Joppe kommer till A2 så ofta hon kan . :)



Veronika: Schysst nummer! 250304 hade jag när jag bodde i samma stad som du och det gillade jag också. Det måste vara snygga kombinationer och låta bra i munnen. Hehe.

2008-08-08 @ 08:29:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: #33

gjorde faktiskt samma sak när jag satt på telia i göteborg. Men jag gillar femmor mer än 99 på slutet, vet inte varför riktigt...



Fast nu har jag 666 i slutet på hemnummret och det gör mig ingenting ;)

2008-08-08 @ 08:51:16
Postat av: Veronika

En gammal kursare till mig hade för övrigt lyckats knipa 122333. Han fick tjata lite, men det var ju ledigt. Bra nummer liksom: en etta, två tvåor, tre treor. Det är det enda jag minns om honom. Inte vilken kurs eller någonting. Bara hans telefonnummer.

2008-08-08 @ 13:37:31
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Cicci

Vad spännande det ska bli att följa dig när du flytter och börjar skolan! Mina föräldrar har det bästa telefonnumret, vill inte skriva ut det, men det går liksom inte att glömma då det bara är 0,1,2,3! Det var någon schysst tant på Telia som gav dem det när vi flyttade!

2008-08-09 @ 13:08:55
URL: http://ciccicicci.webblogg.se/
Postat av: barajagjohanna

#33: 55 provade jag av någon anledning alltid om inte 99 eller 00 fanns. 666 låter ju skitbra. :)



Veronika: Det var ju faktiskt jättebra nummer. Det sjuka (och nördiga) är att numret måste kännas JAG också. Det numret jag har fått känns jag. Hehe. Gud vad nördig jag låter.



Cicci: Ja, jag ska uppdatera er så gott jag kan. ;)

2008-08-09 @ 13:48:49
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback