När det är mycket att göra...

...då väljer jag att göra roligare saker än sådant som jag måste. Till exempel laga god mat. Till exempel åka till Timrå och titta på hockey. Till exempel titta på Björn Gustafsson-dvd till mitt i natten. Till exempel ta en shoppingdag i Birsta. Till exempel... öh... diska?

Timrå-HV71 ikväll var bra mycket roligare än Sundsvall-Leksand igår vill jag lova. Jag har ingen direkt relationen till varken Timrå eller HV71, men mest logiskt vore ju att jag höll på Timrå, med tanke på geografin. Men det gick inte. Det kändes tokfel att sitta där och hålla på ett rött lag när det fanns ett blåvitt på isen. Så, både jag och lillebror applåderade vilt när HV71 smällde in pucken i kassen. 3-2 till Timrå efter sudden var väl egentligen för mig ett ganska likgiltigt resultat, även om det hade varit roligare att se HV71 vinna. (Allt för att det är lite skadeglädje att höra fem tusen bittra Timråsupportrar svära ännu mer.)

Ja, när det är mycket att göra, då väljer jag att göra roligare saker än sådant som jag måste. Till exempel sitta och blogga mitt i natten, istället för att sova då jag ska upp tidigt och ha redovisning. Yay, att prioritera rätt är mitt förnamn. (Vaken är mitt efternamn.)

Kommentarer
Postat av: Sara

Borde inte du satsa på en sportreporterkarriär? I norra sverige? Då får du gå på hockey tills du inte orkar mer. Och bandy.

Postat av: Sofia

Jag ar precis likadan. Vilket blir lite jobbigt nar jag har uppsatser som ska skrivas, och jag lamnar det tills jag ar sonderstressad och tanker 'Varfor lar jag mig aldrig? varfor gjorde jag inte det har nar jag hade tid?...'

Men njut av hockeyn. Battre att njuta av det man gor i stallet for att fa daligt samvete. Kram!

2008-12-05 @ 11:02:07
URL: http://missionsparkle.blogspot.com
Postat av: Cliff Hanger

Skönt att du visar din mänskliga sida också. Jag blev nästan lite orolig när du tog dig an dina studieuppgifter med sån entusiasm förut. ;-)

2008-12-05 @ 13:15:58
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Sara: Jag vet inte om det är min grej? Jag har aldrig skrivit sport (mer än ett reportage om rullstolsdans, haha) och tycker att det verkar svårt...!?



Sofia: Sant. Ha dåligt samvete är bara jobbigt. Jag går visserligen ofta runt med dåligt samvete, men är ändå ganska bra på att njuta av det jag gör istället.



Cliff Hanger: Haha. Jag lovar att jag är hur mänsklig som helst.

2008-12-05 @ 16:46:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

hej hur är det med dig

2008-12-06 @ 00:26:29
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback