När jag har glasögonen på mig framför datorn, vet man att jag pluggar på riktigt.

image1009Kuvertet med essän är igenklistrat och jag har ingen återvändo. Gud, vad skönt. Det börjar bli tjatigt, men: jag gjorde det ännu en gång. Alltid i sista minut. Och det är inte för att jag inte vill vara ute i god tid, utan för att min hjärna helt enkelt inte vill samarbeta i god tid.

Nu blir det posta slutuppgiften och sedan träna, vilket jag aldrig trodde jag skulle hinna med. Och därefter komma hem och göra sådant som blivit undanskuffat på grund av plugg: diska och så städa bort kvalster. Då blir nog min allergi glad.

Imorgon ska jag till diariet hos kommunstyrelsen och leta efter en nyhet, ringa politiker eller annat löst folk och utifrån det skriva en nyhetsartikel. Sånt där är verkligen skittråkigt. Men när jag skuttade ner för mina tre trappor vid lunchtid idag kom jag på mig själv att jag tänkte att det skulle bli lite ROLIGT att leta nyheter och skriva. WHAT? Jag kanske håller på att bli sjuk.


Kommentarer
Postat av: Camilla

NICE! Äntligen kan du få tid för lite annat. Den där bilden kan jag inte låta bli att dra ögonen till. Ball


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback