Dagen efter

image975 image976
image977 image978
Gissa vilka av bilderna som är kvällen före och vilka som är dagen efter. Haha!

Söndagsångest är något jag inte har haft på länge, länge. Jag har nämligen haft sådan tur att jag den senaste terminen har varit ledig varenda måndag. Men nu är det en ny termin och imorgon är det måndag och imorgon är det skola. Ajajaj. Jag skulle göra mycket för att få vara ledig imorgon. Igår var det nämligen fest hos mig och även om det gick lugnt till för min del, så har jag knappt sovit något inatt (det är väldigt varmt att ligga tre stycken i en hundratjugosäng och att sedan ta soffan är inte det allra bekvämaste sovsättet). Men vilken oerhört skön dagen efter-dag jag och min kära vän L har haft. Upp och hoppa gjorde vi runt tio, inte så sega som man skulle kunna tro. Efter en Ipren, vatten, cola, tacos och en halv gurka till frukost framför Harry Potter var vi nästan på topp. L tjatade efter kladdkaka, så medan jag bakade, tog hon rätt på all disk. Kladdkaka och glass blev det till Brokeback Mountain. En superskön slappdag verkligen. Det är ganska ovanligt att dagen efter är bättre än kvällen före. Om ni förstår vad jag menar. Men så är har det faktiskt varit den här gången.

Men nu var det ju det här med att läsa böcker och att ta tåget till Gävle i ottan imorgon (vilket även gäller på tisdag)... Jag har verkligen absolut ingen lust. Jag kommer vara halvt död imorgonbitti. Nedräkningen till onsdagens sovmorgon har härmed börjat...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jo, man tror det inte när man är mitt uppe i det. Men det finns ett slut. På boken alltså ;) haha... Gud, vilken bok! Jag har en del invändingar mot vår käre lärares boksmak :P. Han som är så rolig och bra och så väljer han de där böckerna, crazy!

Ja, jag förstår att den betydde mycket, och som du säger, det komemr den att göra för mig med. Vägen fram till den blir ju också delvis vad man gör den. Allt kan man ju inte påverka, men just inställningen och att man skaffar sig mål och saker att se fram emot är nog det som håller mitt humör och hopp uppe. Man får liksom lite form och styrsel och fokusering och det betyder ju allt. Det är ju vad som ger kraft att kämpa på :).

Postat av: Camilla

Trevligt med fest. :)

2008-01-27 @ 21:43:02
URL: http://metrobloggen.se/ccc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback