Det var en gång en tanke om en bra krönika som blev tre halvdåliga

Till imorgon ska jag ha skrivit en krönika. Fram till alldeles nyss hade jag en dålig krönikeliknande text. Tanken är att vi skulle skriva en krönika med anknytning till två böcker vi har läst: en om Tjernobylkatastrofen och en reportagebok, vilken handlade mycket om våld av olika slag.

Just nu sitter jag plötsligt här med tre krönikor. Tre halvdana krönikor, kanske jag ska tillägga, där två mest känns som debattinlägg, där alla är lite halvfärdiga, där två är spretiga, där två är väldigt långtifrån ämnet och där ingen egentligen så jättebra. Den som mest liknar en krönika och faktiskt dessutom är närmast ämnet (om våld och dubbelmoral), känns extremt spretig. Den bästa (om singelhushåll) har inte ett dugg med Tjernobyl att göra. Definitivt inte heller med våld. Den jag brinner mest för (klädkoder för små barn), är fruktansvärt långsökt och dessutom väldigt spretig.

Så, vad gör man? Sticker ut från uppgiften och lämnar in en okej "krönika" med lite humor, sticker ut från uppgiften och lämnar in en "krönika" om något man brinner för men som ändå är spretig och halvklar, eller lämnar in en lite spretig och halvdan krönika som mer liknar ämnet?

Kommentarer
Postat av: johanna

Vilken var det som fick bli inlämnad idag då? ;)

Postat av: barajagjohanna

johanna: Det blev den sistnämnda, för det var den jag kunde jobba vidare på bäst. Så till slut blev den bäst av de tre, fast fortfarande halvdålig. :)

2008-01-08 @ 20:24:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback