En liten suck...

I julklapp fick jag ett paket med tio CD-skivor. Det var en liten hint om att det är hög tid att spara ner mina nästan fem tusen bilder på ett lite säkrare ställe innan min hårddisk klappar ihop. Det är ju inte helt omöjligt att den gör det och det skulle vara oerhört sorgligt om alla mina bilder försvann.

Nu skulle jag äntligen ta tag i det. Jag öppnade förpackningen och får se att mina kära föräldrar har gjort ett stort misstag... Det är tio stycken CD-skivsfodral i förpackningen - inte en enda skiva att lägga in bilder på.

Suck.

Det är alltså bara att hålla tummarna för att hårddisken lever vidare som vanligt ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Har man som jag en son som äter fodral till frukost kan jag förstå att det finns en marknad för sådana. Men ändå ganska snopet.

Postat av: lego

dvd-skivor är väl att rekommendera... får plats med fan så mycket mer :P

2008-01-05 @ 22:36:51
URL: http://blog.jorego.com
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Snopet var ordet.

lego: Hehe, det är nog sådana jag hoppas på att det var meningen att jag skulle få. :)

2008-01-05 @ 22:51:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Buu, vilken miss! Apropå spara ner bilder så har jag väl känt likadant som du typ.. alldeles på tok för länge. Just nu varken orkar jag eller har tid, men måste!

2008-01-06 @ 10:08:27
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Cliff Hanger

Bränn till cd snarast! Det är också bra om du kopierar till en extern hårddisk.

2008-01-09 @ 12:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback