När den dåliga självdisciplinen blir för tydlig

image981Idag är jag hård mot mig själv. Men jag måste. Jag har sjukt mycket att läsa på kort tid och jag läser ganska långsamt. Dessutom har jag dålig självdisciplin och är jätteduktig på att komma på annat att göra: diska, dammsuga, sminka mig, göra en rolig frisyr, fika på stan, göra rent toaletten eller spisen, tvätta speglarna, raka benen... ja, ni förstår. Allt är roligare än att läsa tre böcker man är tvungen till att läsa.

Nu gäller det bara att följa mitt hemska, überseriösa upplägg. Jag längtar till 18.30. Eller redan till 17.35, förstås.

Kommentarer
Postat av: lisa

Oh yeah, go Johanna!!!! :P:P Sånt schema ska jag göra för tyskan i helgen!

Postat av: Linn

Duktig du är! Benhård. ;) Uppenbarligen fler än jag som periodvis har problem med självdisciplinen. Jag får vara glad så länge den just nu är ganska så självgående.. Undrar hur länge den lyckan varar.
Vad härligt med Greeey's! Jag vill ha en tv nuuu!

2008-01-31 @ 12:40:01
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Anonym

Jaa, grey's anatomy :D

2008-01-31 @ 13:34:23
Postat av: Anonym

jag ÖNSKAR att inte ungdjäveln inom mig skulle slå bakut på sånt, utan faktiskt följa det.

tio poäng för TVÅ promenader inlagt. tjusigt!

2008-01-31 @ 13:57:27
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Lisa: Gör det! Det är jättebra.

Linn: Jag måste ju vara duktig någon gång, liksom...

Anonym: Yeah, lite kul måste man ju ha också. :)

punaniii: Har jag bestämt mig, så har jag. Jag följer det. Dock har jag flyttat lite på rasterna, men haft exakt den lästiden jag bestämt mig för att ha. Om det blir en till promenad i eftermiddag vet jag inte, men det lär säkert behövas.

2008-01-31 @ 14:58:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Sandra

wiiiieee! Heja Johanna! Heja B2! :)

Funky Business är ju mycket lättare och intressantare och mer positiv. Me like haha! Och jo, det är skönt som attan att ha läst ut dem. Nu är dte bara det lilla bekymret med att jag behöver Myggor och Tigrar-boken. Jag köar och om människan före mig lämnar den i tid får jag den den andra. Hoppas :)! Annars blir det tight. Men det får isf bli ett senare bekymmer :). Kom just från Kristallen och känner mig både trött och glad. Hyfsad kombo.

Åh, ja, det vore ju skitkul om du också var med, jag tänkte på det, och så kom jag också på den irriterande detaljen att det är en bit mellan Falun och Gävle :(. Men känner du för det nån dag så hör av dig så är jag helpå!

Kram!

2008-01-31 @ 17:38:28
URL: http://yourghost.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Sandra: Ja, Funky Business är väldigt skön att läsa om man jämför med vad vi har haft tidigare. :) Mitt mål är att läsa ut den imorgon och påbörja tjockisboken. Hoppas du får tag på den. Ibland (eller jämt) vore det ju bra om det inte var 9 mil till Gävle, utan liiiite mindre, så att det gick fortare och var billigare att ta sig dit.

2008-01-31 @ 23:02:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: malin

hahaha. tips: ta med dig boken till nåt tråkigt bibliotek, då kan man inte fixa håret eller raka sig, vilket jag också har lätt för att göra eftersom jag jobbar hemifrån. good luck

2008-02-01 @ 14:24:46
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback