Att jobba på kundtjänst del 8 (sista delen)

Klockan 14 är det avtackning för mig och två andra som slutar den här veckan. Det är verkligen sista dagen här. Skitkonstigt. Jag måste ju avsluta med ett att-jobba-på-kundtjänst-inlägg. Man brukar ju säga att inga frågor är dumma frågor, men... ibland kommer det faktiskt förbaskat dumma frågor. Dagens tema, alltså: dumma frågor.

»Jag har raderat ett sms där jag hade ett viktigt telefonnummer. Kan ni skicka sms:et till mig igen eller tala om numret som stod i det?»
Öh, nä. Har du raderat ett sms har du raderat det. Eftersom det inte var vi som skickade ut sms:et kan vi inte skicka det till dig igen. Och inte kan vi läsa dina sms heller. (Men jäklar vad roligt det hade varit!)

»Jag vill veta vem det är som ringer till mig från hemligt nummer.»
Hemligt nummer finns av en anledning. Kunde en kundtjänst lämna ut numret skulle det ju inte vara någon mening med att ha hemligt nummer, eller hur?

»Hjälp mig NU, annars byter jag operatör!»
För det första: berätta gärna vad det är jag ska hjälpa dig med, så ska jag göra mitt bästa. För det andra: personligen bryr jag mig inte ett dugg om du byter operatör.

»Har ni dålig täckning eller varför har jag så dålig mottagning ibland?»
Nej, vår täckning är faktiskt jättebra. Ibland förekommer det ju förstås driftstörningar. Det är dock en fördel om du berättar var du befinner dig, så jag har en chans att kolla om det är något tillfälligt fel där just du är...

»Jag kan ta emot samtal och sms, men jag kan varken ringa eller skicka sms.»
Nähä. Testat att kolla saldot? Just det - 0 kr! Du vet att det kostar pengar att ringa och skicka sms va? Testa att ladda kortet, så går det säkert lite bättre.

»Ni är så dåliga som inte har telefonkundtjänst!»
Allvarligt talat, om det är så förbannat jobbigt att skicka ett mail, byt operatör till någon som du kan ringa istället då! Du har valt oss som operatör, du bör vara fullt medveten om att vi bara har kundtjänst via webben. Och du, du fick svar från mig på två timmar nu. Ganska smidigt ändå, va?

» Jag har tappat bort mitt SIM-kort. Kan jag få ett nytt via mail?»
Eh?


Nu lämnar jag kundtjänst och den här lilla spontana "serien" får sitt slut.
Tack och hej, och inte välkommen åter.

Tidigare delar:
Att jobba på kundtjänst del 1
Att jobba på kundtjänst del 2
Att jobba på kundtjänst del 3
Att jobba på kundtjänst del 4
Att jobba på kundtjänst del 5
Att jobba på kundtjänst del 6
Att jobba på kundtjänst del 7


Kommentarer
Postat av: Sara

Och sista dagen kan ju svara PRECIS vad du vill! Lovely!

Postat av: C.72

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar säger dom.;)

Men allvarligt.. Har du verkligen svarat kunderna sådär? Fast som Sara skrev, sista dagen kan du ju nästan be kunderna dra åt helvete också.=)

Lycka till med vad du nu ska göra.

Kram

2008-07-31 @ 09:54:21
Postat av: Cliff Hanger

Skönt för dig att sluta jobbet, tråkigt för oss som inte får en del 9 i denna underhållande följetong.



Jag undrar också om du testat att svara lite mer ärligt och rakt, där du avslöjar lite mer om vad du tänker om frågan? Du måste i a f varit riktigt frestad ibland...

2008-07-31 @ 10:36:56
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Dunder

He he, skrattade gott åt den sista punkten. Hur dum får man vara på en skala?! :)

2008-07-31 @ 14:59:40
URL: http://dunderboll.se
Postat av: barajagjohanna

Sara: Kan kan jag ju, fast jag fortsatte vara snäll. :)



C.72: Nä, jag svarade absolut inte kunderna sådär. Det var väl mest... vad jag skulle vilja svara.



Cliff Hanger: Jag har oftast varit snäll i mina svar, men när kunden ibland klagar på att vi bara har webbaserad kundtjänst och att det är så jobbigt att vänta på svar, och att den kunden då fått svar av mig på en timme, så har jag påpekat det. Och några gånger har jag svarat att det går alldeles utmärkt att byta operatör, när kunden hotat med det. Dessvärre vet jag ju oftast inte vad jag får för svar på det, då mailen kommer till första bästa lediga kundtjänstmedarbetare - vilket inte behöver var ajag igen.



Dunder: Man funderar ibland...

2008-07-31 @ 17:51:16
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback