Finns det någon anledning att vara stressad?

Att jag känner mig stressad kan ju bero på att jag slutar jobba 21 ikväll är hemma strax innan 22 och måste hinna städa undan lite eftersom jag får besök imorgon och gärna gå och lägga mig fort eftersom jag måste upp 5.30 imorgonbitti för att hinna duscha och tvätta håret förutom sedvanlig sminkning och intag av frukost för att sedan hinna med bussen till jobbet 6.55. Kanske har jag ont i magen och känner stress över att det faktiskt är sista dagen på jobbet imorgon också. Det ska bli jätteskönt, men det är ju också en väldigt konstig känsla när man varit på samma ställe så länge. Det blir konstigt. Men skönt. Men konstigt. Ledigheten börjar med konsert (inte vilken som helst...) och jag måste tänka till lite extra, för jag ska inte hem direkt efter jobbet imorgon. Vad behöver jag ha med mig? Kamera, filt, solglasögon, vanliga glasögon, och BILJETTEN, måsta ta ut pengar också, blir det jobbigt att ha en handväska, vad ska jag ha för kläder som varken blir för varmt eller för kallt och har jag sagt rätt tid till M? Egentligen borde jag göra matlåda till jobbet också, men jag får nog helt enkelt äta ute. Har lovat att barnvakta en liten stund torsdag och fredag och det är inte ett dugg jobbigt, tvärtom, men det är fortfarande tider att passa. Och jag tror jag råkade övertalas av kollegorna till att ha fest på fredag. Hos mig. Ops, tror nästan det spikades? Eh, det kommer väl inte för många? Dessutom ska jag ju faktiskt flytta om fyra veckor utan att veta var och det har egentligen inte varit så jobbigt men eftersom alla påminner mig jämt och ständigt och undrar om det inte känns jobbigt att inte veta vart jag ska flytta och blablabla, så börjar jag fasen bli nervös, tror jag.

Fläkten susar, händerna och fötterna är fuktiga, munnen är torr, min mage gör ont, jag sitter som på nålar och kan absolut inte koncentrera mig på det jag är på jobbet för att göra bara en dag till. Nämligen jobba.

Bild

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mkt på en gång n. Förstår om du känner dig stressad. Just den arbetstiden du har, sen kväll och upp tidigt som attan pallar jag inte med. Märker nu då jag är på HM och jobbar, det blir förmkt för mig och jag slarvar jättemkt med maten = mår inte bra. Låter dock mysigt att äta ute imorgon och mysa! På Torsdagkväll är det min tur, då jag och darling firar 8 år, då får det vara skitsamma att jag jobbar dagen efter! Kram

Postat av: Cliff Hanger

Sättet att skriva på och bilden förstärker verkligen den stressiga känslan.



"Men hur det än blir, så blir det nog bra till slut", som min svärfar brukar säga.

2008-07-29 @ 22:18:00
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: C.72

Andas luuuugnt, Johanna. Andas luuugnt.

Allt kommer att ordna sej till det bästa ska du se. =)

pepp-kramar

2008-07-29 @ 22:23:13
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Nä, det är inte roligt, inte när man inte bor i samma stad som jobbet.



Cliff Hanger: Det kommer absolut bli bra. :)



C.72: Ska komma ihåg att ta djuuuuuuupa andetag imorgon...

2008-07-29 @ 22:43:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: pumita

Ta bussen kl 6.55?!! Hjälp! Då brukar jag gå upp. Om jag orkar höll jag på att skriva... för att jag måste, menar jag.



Sista dan på jobbet, det är klart att du ska äta ute. Allt för att kunna ta det lite lugnare. :)



Skulle bara tillägga till Cliff Hangers svärfars motto: Och om det inte är bra, är det inte slut än.

2008-07-29 @ 23:50:06
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj! Jag blir andfådd av att bara läsa ditt inlägg... ;)

2008-07-30 @ 08:30:30
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

pumita: Tidigt va? Tänk, förr när jag jobbade här måndag-fredag samma tid, tog jag ALLTID bussen 6.55. Då var det dock inte så jobbigt. Nu är det värre, jag är inte van än. Och det känns idag...



Sara: Bra, då är det inte bara jag. ;)

2008-07-30 @ 09:28:08
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback