Skoproblem? Inte nu längre.


Hej och hå, här beklagar jag mig över att jag inte hittar skor i min storlek. På drygt en vecka har jag nu köpt fem par skor. Herregud, det är inte likt mig! Fem par skor köper jag normalt inte ens på ett år, så nu kommer det vara bra på ett tag. (Förutom att jag lär behöva stövlar till hösten.)

De svarta pumpsen till höger köpte jag på rea innan jag åkte till England. Jag behövde verkligen den typen av skor. De svarta jympadojorna längst bak köpte jag i England. För att jag faktiskt behöver även den typen av skor. De svarta längst fram till vänster köpte jag också i England. Och det kan jag erkänna såhär i efterhand att det var lite onödigt - främst för att jag upptäckt att de är lite trånga. Eh, oj. Och så har jag ju redan svarta ballerina. Men det var rea och de var lite stiligare än de jag har och jag var så trött på att jag alla passande skor hade decimeterhöga klackar, så jag slog till.

Och så idag... Jag var på stan för att köpa en ögonbrynspenna, men förutom det kom jag hem med fyra böcker och två par skor. Hoppsan. De vita skorna och de i olika färger längst bak på bilden provade jag innan jag åkte till England, men ville inte köpa ifall jag hittade roligare skor där. De fanns kvar idag... I den minsta storleken. Och det var ju rea. Och jag behöver faktiskt vita ballerina. Och de andra var ju... roliga. Och det var billigt. Jag var tvungen. Jag klarade till och med av att kasta två par gamla, utslitna ballerina när jag kom hem idag. Och fem par för typ en tusing är väl jättebra?

Jag menar också att jag faktiskt (på fullt allvar) måste passa på när jag väl hittar skor som inte är för stora. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja jag måste få skriva att du har riktigt snygga skor, precis i min smak, pumpsen ser lagom höga ut i klacken och det andra sötnosarna är perfekta. Rea på du, det är din sko-säsong =) själv springer jag bara runder i mina bruna converse, börjar bli riktigt trött på det nu, speciellt då jag jobbar, lagom varm.

Postat av: Linn

He, he. Jag förstår ditt resonemang. Har alltid fungerat likadant när det har gällt jeans. Måste passa på när de väl passar.

2008-07-17 @ 20:38:16
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag såg ett par svarta ballerinor i strl 35 på Benetton här i Paris och tänkt direkt på dina skoproblem :)! 20 euro kostade de bara, men nu har du ju redan svarta ballerinor!

2008-07-17 @ 20:48:27
URL: http://ciccicicci.webblogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Förstår det, man tröttnat lätt på ett par skor. Redan innan de här fem paren hade jag ju en hel del skor att välja mellan men numera har jag skor till alla tillfällen. :)



Linn: Haha, jag har för mig att du har rätt många jeans? Jag resonerar så när det gäller jeans, men det beror ju på att de aldrig passar. Använder två par jeans idag varav ett par jag gillar. Och inte orkar jag leta heller, eftersom det alltid går så dåligt... hehe.



Cicci: Nu har jag till och med två par svarta ballerinor, eftersom jag redan hade ett par innan jag köpte de på bilden. ;)

2008-07-17 @ 20:52:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Dom dära färgglada med mönster längst bak var verkligen tooooksnygga ;D Sweet!

2008-07-17 @ 21:35:42
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Sara

En kvinna kan aldrig ha för många skor.

Och i synnerhet är det fantastiskt att göra reafynd!

2008-07-18 @ 12:30:49
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Ja, de är fina. :)



Sara: Jag handlar aldrig på rea annars, så det här var hur kul som helst!

2008-07-18 @ 12:47:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback