Nä ja ä int bitter...

Aldrig förr har det väl varit så jobbigt att gå till jobbet som det var idag...

Under morgonen var det så varmt att jag knappt kunde sova. Att öppna balkongdörren hjälpte inte, eftersom luften utanför var extremt het och kvav och dessutom låg solen på. När jag åt frukost vid halv elva-tiden visade termometern utanför köksfönstret 45 grader. I solen givetvis, men ändå.

På väg till jobbet åkte jag förbi föräldrarna för att hämta en matlåda som jag glömde där igår. Förutom mamma och pappa var där även storebror, lillebror, storasyster, svåger och systerson. Alltså: alla var där. De plaskade i vattnet, solade, fixade med båt och wakeboard och hade det allmänt förbaskat bra i den underbart heta värmen vid sjön. (Och ingen av syskonen kunde väl låta bli att pika mig som var tvungen att åka till jobbet.)

Min avundsjuka tänker jag inte ens förneka. Jag sitter inne på ett kvavt kontor. Ensam. Och jag slår vad om att vädret kommer slå om och bli kallt, molnigt och kanske till och med regnigt lagom till jag slutar om fem dagar. Någon som sätter emot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback