Unga böcker

Erik Dahlbersgatan 30 heter boken som jag läste ut ikväll. Det är en fristående fortsättning på Du och jag, Marie Curie som jag läste ut för några dagar sedan.

Böckerna är skrivna av Annika Ruth Persson, och ja, jag tycker att de är läsvärda. Har dock lite svårt att sätta fingret på varför... Den första boken är faktiskt en barn- och ungdomsbok. Huvudpersonen Jenny är bara femton år i boken. Mig gör det inget att det klassas som en ungdomsbok, jag tycker det är kul att läsa sådana böcker och gillar hur Annika Ruth Persson lyckas fånga tonåringen. I andra boken ser Jenny tillbaka på när hon var tjugotre. Och hur ska jag kunna beskriva de här böckerna egentligen? Jag vet inte om jag kan, eller faktiskt ens vill försöka. Jag vill bara ha nämnt dem, för jag gillar dem.

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag växte upp precis vid erik dahlbergsgatan haha...

Postat av: Emil

och jag har bott på den ;)

2008-07-05 @ 10:51:43
Postat av: barajagjohanna

Minna och Emil: Coooolt!

2008-07-05 @ 11:21:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback