Action på jobbet!

Man kan ju undra hur säkerhetssystemen fungerar när brandlarmet går i hela Kupolen (affärer, restauranger, hotell), men inte på mitt kontor trots att det ligger i samma byggnad. Jag satt och tittade på brandbilarna och alla nyfikna människor utanför fönstret, när en kollega från andra sidan kontoret plötsligt kom och sa att vi måste utrymma, eftersom brandlarmet gått inne på Kupolen.

Hoppsan. Men det verkade ju inte vara någon fara. Brandbilarna har åkt och jag är tillbaka på min plats.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Okej, det låter ju lite läskigt! Tänk om det hade brunnit på riktigt!

Postat av: barajagjohanna

Cicci: Ja... men jag fick höra att det tydligen ska vara sådana väggar mellan kontoret och affärssidan, att det inte ska gå igenom om det brinner. När brandlarmet går hos oss, går det t.ex. inte på hela Kupolen. Men om det var ett bombhot, då skulle jag liksom föredra om larmet gick även hos oss...

2008-07-20 @ 19:13:16
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback