Varmast. Igen.

Falun var varmast i Sverige idag. Igen. Tredje dagen på rad. Och varmare än på Kreta och Mallorca tydligen. I juni hade vi ju till och med varmast i Europa. Och även förra året i juni slog vi Sverigerekord. 33,2 grader var det idag. Det har tydligen inte varit så varmt i Falun sedan 1933. Härligt? Jovisst. Samtidigt kan jag faktiskt inte låta bli att tänka på den globala uppvärmningen och dess effekter när jag hör dessa ständiga rekord. Och då känns det inte bara härligt längre...

Klockan är tjugo i elva och det är 26 grader och extremt kvavt. Jag har hämtat min fläkt från förrådet. Utan täcke och med fläkt kommer jag kanske kunna sova inatt. Ibland får man fasen vara glad över att man sover ensam.

Kommentarer
Postat av: Linn

Tänk att din beskrivning av ett sommarhett Falun får mig att tänka tillbaks på somrarna i Portugal, där man sov naken, med isklampar i sängen, AC och fläkt på full speed och ändå... FÖR varmt.



Hoppas du får sova gott och lidt "svalt". ;)

Postat av: Sara

Den där globala uppvärmningen verkar ha motsatt effekt här nere hos oss. Vi har haft åska sedan i juni... Och alla undrar vart sommaren tog vägen.

2008-07-27 @ 10:19:30
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Linn: Haha, ungefär så såg det ut i min säng inatt. :)



Sara: Vad galet... Vi har ju visserligen haft ganska lång period av regn och kyla också.

2008-07-27 @ 11:21:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: tinatoon

Tycker att dom där värmerekorden kunde passa på o vara när jag är HEMMA, inte på Mallorca lr Kreta, det är bara SÅ irriterande! Kommer väl hem lagom till kylan kommer igen kan jag tro. :(

2008-07-27 @ 18:03:27
Postat av: barajagjohanna

tinatoon: Det förstår jag att du tycker. Men det är ju inte varmt så länge här. På Kreta är du ju nästan garanterad värme och sol. Kylan kommer inte lagom till du kommer hem, kylan kommer lagom till jag blir ledig. ;)

2008-07-27 @ 21:07:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback