Ja, livet är roligt nästan jämt.

När jag ringde telefonbanken och fick höra kommande insättningar, närmare bestämt morgondagens löneinsättning, visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Panikvadlitepengarjagfårvadgörjagnu!? Nåja, jag klarar i alla fall hyran och de andra räkningarna. Men sedan är kontot tomt. Och med tanke på att jag snart får en veckas ofrivillig och obetald semester, så kanske jag borde tänka på att hålla igen på de där små och onödiga utgifterna... Boooriiiing...

Äh. Rast på jobbet. Nu behöver jag en glass.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Hihi. Kul slut. :)

Postat av: Sara

Tänk om man en dag kunde sluta nojja över ekonomin?

I ren panik köpte jag en trisslott idag. Och blev 25 kronor fattigare. ;)

2008-06-24 @ 16:31:28
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Ja, äsch!



Sara: Vad mycket lättare det hade varit. På nästa Trisslott kanske du vinner 25 kr och går därmed +/-0? :)

2008-06-24 @ 17:15:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Håller med Sara , tänk om man kunde sluta oroa sig för ekonomin. Det är riktigt surt att jobba och få dålig lön. När jag jobbade i hemtjänsten kändes det inte alltid så kul när man slitit en månad och det knappast syntes i lönebeskedet. Tycker att många yrken som till exempel hemtjänsten är förtjänta av betydligt högre lön än dom får. Tyvärr är det ofta typiska kvinnoyrken som ger låg lön

2008-06-24 @ 19:05:22
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Anledningen till att jag får dålig lön är för att jag jobbade två helger i maj... Fyra dagar alltså. Hade dock glömt bort att det var några färra timmar än normalt. Är van att ha lite mer än den lönen + studiemedel. Jag får vänta en månad innan jag får lite mer... phu. Det är jobbigt när det blir glapp med pengarna på grund av studiemedel i förhand och lön i efterhand.

2008-06-24 @ 19:09:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback