Vi flyttade in när regnet kom.

Vi träffades på Bakfickan i eftermiddags och beställde massa gott. Nachos. Mozzarellasticks. Lökringar. Vitlöksbaguette. Chilicheesenuggets. Selleri. Dip. Cola. Öl. Vi är ganska duktiga på att beställa mycket, min kompis R och jag. (Jag är duktigast på att äta mycket.) Idag passade så bra att ta den där middagen på Bakfickan som vi så länge har pratat om, men som inte blivit av. Det passar mig att fira min pluggledighet. Eller ska jag säga pluggfrihet?

Vi började på uteserveringen i sol. Så fort solen gömdes av molnen blev det kyligt och vi och flyttade in när regnet kom.

Skitsnack i flera timmar. Mys. Gott.

R envisades med att betala. Jag blir lite obekväm av sådant. Jag kan betala för mig själv, liksom. Hon insisterade. Okej, tack tack tack och tack. Mätt.

Nu ska jag lägga mig i soffan med en bok och en kopp Roobios-te. Vet ni hur underbart det är att få läsa en bok som jag själv har bestämt att jag vill läsa? Helt kravlöst. Jag har ingen deadline. Jag bara... läser.


Kommentarer
Postat av: Sara

Oh, vilken härlig kväll det låter som! Mozzarellasticks... Mmmmm.

Postat av: barajagjohanna

Sara: Mozzarellasticks är något av det godaste som finns. Nu vattnas det i munnen på mig igen.

2008-06-12 @ 17:23:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback