Upplägget som var så bra

Vi hade ett sådant bra upplägg... jag hann med ett tidigare tåg från Gävle, gick förbi pizzerian påväg till min lillebror, köpte pizza till gänget och så knackade jag på dörren dit de hade köpt hem matchen på Sverigewebben. Soffan drogs till datorn. UV-ljuset sattes på och Leksandströjan på väggen lyste kritvit, liksom de betydelsefulla siffrorna 1919 på brorsans tröja. I bakgrunden var Brynäs-Västerås på TV och på datorn det viktigaste: Malmö-Leksand.

Upplägget var så bra.

Och nu har jag ingen lust att sätta ord på nånting. Eller lust och lust - det går inte att sätta ord på nånting, det känns bara fånigt. Men för att göra ett försök:

Att börja kvalserien med en förlust är väl det sista man vill. Att det sedan är en riktigt tråkig match med ganska slarvigt spel är också ganska tråkigt. Dessutom är det tråkigt när det i själva verket är en relativt jämn match utan att det ena laget (särskilt när det är ens eget förstås) lyckas göra ett enda mål. Och det värsta är nog att nervositeten bara blir värre nu.

Jag har sagt det hela tiden: det kommer bli en sjukt tuff och jämn kvalserie. Och det är bara en sak som gäller...

Nästa hållplats: Leksand-Brynäs på fredag.


Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Ja, upplägget var mycket bra! Soffan stod förhoppningsvis nära tv:n, vilket borde ha skapat de största möjliga pedagogiska förutsättningarna för dig att lära dig ett och annat om hockey!!!

Jag märker av ditt inlägg att insikten inte, än så länge, blivit särskilt djup.

Men jag har inte gett upp om dig! Jag tror att denna kvalserie kommer att förmå dig att inse att Leksand inte tillhör Elitserien.

P.S.

Gör ett par ytterligare försök att mer utförligt blogga om matchen. Dels för att det nog blir ditt bästa blogginlägg någonsin, samt dels för att det ur pedagogiskt perspektiv tjänar dig - för det är genom att skriva om det som en djup insikt är lättare att skaffa!

2008-03-20 @ 07:05:12
Postat av: Ida

Vad fan, vad fan..

Postat av: barajagjohanna

Niklas: Att du orkar.

Ida: Typ...

2008-03-20 @ 09:49:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Att DU orkar...

2008-03-20 @ 22:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback