Textrespons: en gång kvar. Sen då?!

Det har varit Gävledag idag. "Gästlärare" Aase Berg, författare, höll i textseminarium. Det var kul att få respons på sin text från någon annan "i branschen", förutom klassen och vår vanliga lärare, även om den responsen också i princip alltid är jättebra. Respons behövs verkligen. Det är så lätt att känna att det börjar bli dåligt, att jag bara återberättar utan att gestalta. Då är det så skönt att höra att det är bra, att det faktiskt finns närvaro och att vissa delar till och med är snygga. Att höra det från de som jag tror vet vad de pratar om, det behövs för att återfå tron på sig själv och orka fortsätta. Herregud, vad ska jag ta mig till när kursen är slut?


Kommentarer
Postat av: Minna

Jag hade Aase Berg som lärare i litterär gestaltning nu nyligen, hon är verkligen jättebra. Väldigt konstruktiv i sin kritik men framförallt himla uppmuntrande :)

Postat av: barajagjohanna

Minna: Vad kul! Jag blev jätteglad v att upptäcka att det fanns någon lika bra som den läraren jag har i normala fall. Också väldigt konstruktiv och oerhört uppmuntrande. Man behöver det!

2008-05-17 @ 10:48:16
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback