Hundra procent student

Det är inte varje natt man blir bjuden på spagetti och pastasås i en stökig tjugotvåkvadratare tillsammans med två herrar, den ena mer onykter än den andra. Provisoriskt är bara förnamnet, främst med tanke på att det mesta av porslinet var smutsigt och fyllde den lilla diskhon i det knappt existerande köket, helt enligt studentmallen. Det är inte varje natt man slevar i sig mat med bara en tesil (!) eller bara en kniv på udda sjuttiotalsporslin.

Men någon gång ska ju vara den första. Klockan var halv fyra på morgonen när jag skrattade så att jag nästan grät av tanken på att jag aldrig har känt mig så studentig i hela mitt liv. Herr Plupp, som bjöd in oss på nattmat, dokumenterade händelsen med säkert två hundra bilder med sin superkamera. Hade jag bilderna skulle jag gärna lägga upp allihopa här. För det här blir ju inte alls lika kul i text, som det faktiskt var inatt.

Jag har inte sovit på 31 timmar för övrigt. Det börjar kännas nu.

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Smutsigt porslin, och inslevning av mat med hjälp av en tesil...



- Det låter som om du varit på en restaurang i Leksand...

2008-11-02 @ 23:37:23
Postat av: Ida

Hahahahahaha!!! Åt du med en tesil? Fy fan, vad roligt och äckligt! Jag vill se bilder!! ;)

Postat av: lego

hehe, roligt att äta med te-sil... ;)



tänkte bara påminna om det där receptet som jag ville ha ;)

2008-11-03 @ 10:51:33
URL: http://blog.jorego.com
Postat av: barajagjohanna

Ida: Det var inte jag som åt med en tesil, jag åt med en kniv. :) Jag vill också se bilder, så jag hoppas jag får några snart...



lego: Om jag inte lägger ut det här snart, så får du påminna mig, så kommer det på mail eller så.

2008-11-03 @ 11:36:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Cliff Hanger

Låter onekligen studentikost. Fast på ett bra sätt (det är inte alltid "studentikost" är det).

2008-11-04 @ 19:40:29
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Cliff Hanger: Väldigt bra sätt, måste jag säga!

2008-11-05 @ 16:50:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback