Lååååångfika. Igen.

Barista - Sundsvalls bästa café, helt klart.

Fröken Gästrikland och jag slog fast den saken redan i lördags när vi var där, trots att vi inte testat fler än tre caféer i den här staden. Men idag insåg vi faktiskt att det inte finns något annat alternativ. Det bästa med Barista: De har både rättvisemärkt kaffe och te. Dessutom har studenter 10% rabatt på hela sortimentet. Då gör de annars lite dyra priserna inte så mycket.

Barista har förresten fler saker som ingår i kategorin "bästa": jordens godaste chai latte och fantastiska bakverk och smörgåsar. Som om inte allt redan vore nog, så lär de utan tvekan ha stans mysigaste inredning. Inte bara tack vare korgstolar i vissa fönster och flera kuddar i andra. Nej, den bästa möbeln fann vi idag, där vi lätt fick plats sju. Tänk er en stor och hög, soffliknande möbel som bildar en cirkel. Mitt i möbeln finns ett litet runt bord. I "soffan" finns både kuddar och filtar. Vi slängde av oss skorna, klättrade upp i den mjuka mysmöbeln och satt där i tre timmar mellan föreläsningar.

Ingen kan konkurrera med Barista (på Storgatan).

Och jag borde få mer än 10% rabatt för den här reklamen, förresten. Jag menar, tänk om vår favoritmöbel blir ännu mer upptagen nu än vad den troligen redan är...


Kommentarer
Postat av: Fröken Gästrikland

Om jag skriver i Kåridåren också - får du och jag gratiskort då? ;)

Postat av: barajagjohanna

Fröken Gästrikland: Haha, cafétest känns ju standard, men det tänkte jag som en bra grej till Kåridoren ändå. :) Och ja, gratiskort vore ju det bästa! Åtminstone gratis chai latte...

2008-10-21 @ 18:52:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: lisa

då får vi testa stället sen när jag kommer o hälsar på;)

2008-10-21 @ 22:04:29
Postat av: lisa

klart ni ska te skiweek i vemdalen! kom igen, sälen åker du ju te ändå! puss

2008-10-21 @ 22:22:09
Postat av: barajagjohanna

lisa: Absolut! Och Vemdalen, jag vet inte, vi får se hur det blir. Sälen åker jag INTE till ändå. Det är både dyrt och lnågt när man är student och bor i Sundsvall istället för Falun. :P

2008-10-21 @ 22:26:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Barista is the shit! :D

2008-10-21 @ 22:59:34
URL: http://vad-ar-grejen.blogspot.com/
Postat av: Therese

Barista finns här i stan också , på gågatan mittemot stadsbiblioteket. Jag har faktiskt aldrig varit där men blir lite sugen på att ta nästa kompis-fika där nu när jag läser ditt inlägg

2008-10-21 @ 22:59:57
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Tobbe: Ooooooh yes! Barista snart igen!



Therese: Såg på deras hemsida att de finns på fler orter. Har aldrig sett det i Uppsala. Kanske är det nytt? Kanske har jag inte tänkt på det, bara. Gå dit och prova chai latten!

2008-10-22 @ 01:16:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Du har nog inte tänkt på det för under 1.5 år som jag har bott här har det funnits , ligger på gågatan mittemot stadsbiblioteket. På sommaren har dom uteservering på gågatan. Ska gå dit och prova deras chai latte

2008-10-22 @ 01:33:12
URL: http://iutlandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback