Nu är jag hemma.

»Nu glömmer ni nyhetstexterna.»

Orden kom från vår lärare.
Och jag jublade inombords.

Igår när jag kände mig ledig, började jag läsa en roman. Jag blev nästan barnsligt lycklig av det första stycket. Jag låg där i soffan och tänkte på hur smart författaren skrivit inledningen och jag tänkte på det lätta språket, som ville att jag skulle fortsätta läsa. Jag låg där i soffan och längtade tillbaka till skrivarkuserna där jag fick läsa romaner och skriva som jag ville skriva. Där kunde jag strunta i korrekta meningsbyggnader och njuta av att det i prosan inte finns några mallar för hur en text ska vara.

Idag hände det. Och även om inget av det jag skrev blev någon jättehit, så kände jag mig hemma idag. Det är det här jag har väntat på.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu fick jag också ett sug efter Kreativt skrivande! Kommer lite då och då det där. Längtar verkligen efter att få läsa böcker jag valt, nu blir det bara kurslitteratur. Vad började du läsa?:)

Postat av: Nawal

Jag sökte en Kreativt skrivande kurs ;)

2008-10-15 @ 19:55:22
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Jazzylicious

Läser du kissiesblogg, vad tycker du om den?

2008-10-15 @ 20:05:33
URL: http://jazzylicious.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Angelica: Jag började läsa "Nu, imorgon!" av Annika Thor.



Nawal: Åh, vad roligt!



Jazzylicious: Nej, jag vet inte vem det är.

2008-10-15 @ 20:17:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback