Dalkulla räddade annan dalkulla i nöden

Jag hade kunnat dra ut och cykla i mörkret, bara för att ha något att göra. Jag blev nämligen så rastlös ikväll att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Efter att mitt besök hemifrån varit här och ätit mat och stökat till (vilket 1-åringen med glädje ansvarade för) fick jag lite panik. Fredagkväll. Klockan halv åtta. Ensam hemma.

Jag klagade lite på min rastlöshet och fröken Siljan föreslog genast att jag skulle komma till henne och se på Idol.

Sagt och gjort. Jag hoppade upp på cykeln, rullade nerför kullen där jag bor, for in på Ica för att köpa sötsaker och cyklade sedan vidare till stan och fröken Siljans tjugokvadratare. Hon bjöd på grönt och skönt te och jag bjöd på Ahlgrens bilar och Maltesers. Ah. Nu känns kvällen väl spenderad.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad du är söt kära hjärtat, hihi! Inte lätt att bli så där rastlös inte.. Vad bra att du hittade på nåt att göra till slut :P

Postat av: Siljan

MYS!! Du räddade mig lika mycket! Tur att ditt besök var så utmattat att det åkte tidigt så du kunde komma hit! :)

2008-10-25 @ 11:11:29
URL: http://jcb.blogg.se/
Postat av: Louise

Kikar in och säger hej. Har följt din blogg ett tag nu, och måste säga att den är himla underhållande :P så tack för en trevlig blogg! och vilken tur att du fick utlopp för din rastlöshet igår! ;) Hoppas du får en trevlig helg!

2008-10-25 @ 12:00:37
URL: http://theoman.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Ida: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! ;)



Siljan: Haha, ja, det var tur det.



Louise: Vad roligt! Ha en trevlig helg du med!

2008-10-25 @ 14:57:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback