Stunden där Johanna inte alls kände igen sig.

Programansvarige säger: Jag vet att ni som sitter här har gått ut från gymnasiet med toppbetyg. Det vet jag.
Johanna tänker: Själv vet jag (eftersom jag kom in på 25:e reservplats) att jag förmodligen är den i den här journalistklassen som har gått ut med sämst betyg från gymnaiset. Jag är oerhört nöjd med mina betyg, men det är inga toppbetyg.

Programansvarige tillägger: Ni är vana att vara bäst i klassen. Men det är lika bra att ni vänjer er vid att det inte kommer att bli så här.
Johanna tänker: Ha! Vilken tur att jag inte är van vid att vara bäst i klassen och inte heller bryr mig om att vara någon toppelev. Jag kämpar med den långsamma läsningen, kör mitt race och tycker det går bra ändå.

Programansvarig fortsätter: De flesta av er har inte skrivit en artikel förr och det första ni skriver kommer att vara värdelöst, vilket ni också kommer att få veta.
Johanna tänker: Vilken tur att jag har skrivit artiklar förr och vilken tur att min första artikel troligen inte kommer vara helt värdelös.

Programansvarige säger: Många av er har lämnat mamma och pappa och flyttat hemifrån för första gången och bara det är en stor omställning.
Johanna tänker: Jo, visst var det en stor omställning att flytta hemifrån... för sju år sedan.

(Johanna vill poängtera att hon från första stund tyckte väldigt bra om programansvarige, liksom om kursansvarige och den tredje mannen som klassen träffade idag.)


Kommentarer
Postat av: Veronika

Blä för generaliseringar.

Postat av: Kaktus

Ja men du är ju inte som alla andra! :) VINBRÄNNBOLL! (ville bara få ur mig det) /Li

2008-09-02 @ 13:24:57
URL: http://kaktushjarta.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Han har dock rätt när han säger "de flesta"... Det är ovanligt många 89:or i vår klass. Jag är ett undantag. Men ja, blä för generaliseringar.



Kaktus: Haha, nä, jag är mormor! ;) Vinbrännboll, ja... om ruggvädret blir lite mindre ruggigt, så kanske. ;)

2008-09-02 @ 13:31:40
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: csagola

Haha vad skön du är! Du kommer klara det galant. Du är ju grym och skriva! Sköt om dig och lycka till med allt. Vi kanske ses på ejendals i vinter om du har tid å se nån match=) kraam

2008-09-02 @ 14:43:01
Postat av: barajagjohanna

csagola: Jag hoppas det. :) Jag kommer lätt till Ejendals nånting i vinter! Sista helgen i oktober satsar jag nog på först och främst... Annars är det ju lite matcher under jul/nyårshelgen som jag garanterat kommer åka på! Kram på dig!

2008-09-02 @ 22:33:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Minna

Hahhahahahaha.......jag tycker det är lika roligt varje gång man ser en nykläckt student i klassen man börjar i, men sen var man ju sådär livrädd en gång i tiden själv. Är det så höga poäng på journalistlinjen?

2008-09-03 @ 00:50:51
URL: http://www.minbinwinkin.com
Postat av: barajagjohanna

Minna: Nja, jag vet inte. Jag gissar på att intagningen i år låg på omkring 17,40 eftersom det är det jag har... det brukar vara högre men det var färre ansökningar i år.

2008-09-03 @ 07:08:31
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Lycka till!!!

2008-09-03 @ 15:24:32
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback