Får jag sova snart?

Jag har precis ätit mat för första gången idag. Det kanske är därför som jag känner mig lite irriterad - för att jag inte har ätit mer än mackor och frukt. Och så känner mig stressad över allt som jag tvivlar på att jag klarar av. (Det finns en anledning till att jag till skillnad från många andra inte vill skriva i skoltidningen eller jobba på kåren... För innan jag tar på mig något mer vill jag att det mest väsentliga ska fungera - att plugga. Jag vill inte ha magkatarr igen. Just nu vill jag inte heller ha fler tider att passa. Snarare känner jag för att få så mycket ledig tid jag bara kan - och ledig tid finns det ingen för tillfället.) Eh, lång parentes.

Jag är trött. Jag vill bara sova.

Vid halv fem-tiden kom jag hem från en lång dag i skolan. Golvet behöver dammsugas. Disken behöver diskas. Skulle behöva ta en power nap egentligen. Allra helst vill jag bara ta det lite lugnt. Ligga i soffan och bara stirra på TV:n, ni vet. Men... om tjugo minuter ska jag tillbaka till skolan. Föreläsning till kl 21.

Kommentarer
Postat av: Fred

Jag tycker att du gör rätt. Men börjar man plugga så ser man hela utbudet och då vill man göra ALLT och har svårt att sortera... men det är ju så att vara mormor ;-)

Postat av: Minna

Oj! Vad ska ni ha så sent? Jag har inte haft kvällsseminarium sen...länge sedan var det iaf :) ...sen fick vi vin då med...minns jag...ah livet som kulturvetare :D

2008-09-18 @ 19:43:43
URL: http://www.minbinwinkin.com
Postat av: barajagjohanna

Fred: Ja, huh, det är faktiskt tufft att vara mormor! Många barn att ta hand om...



Minna: Se senaste inlägget. ;)

2008-09-18 @ 22:40:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Men lilla gumman! Nu ser du till att äta ordentligt! Och inte bara mackor och te. Mat.

2008-09-19 @ 09:52:51
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Föreläsning till kl 21... Det var inte nådigt...

2008-09-19 @ 10:40:25
Postat av: barajagjohanna

Sara: Det är bra att du över dig på mammarollen. ;) (Ja, jag ska! Jag äter nu. Mat!)



Niklas: Nä, fast 19-21 var faktiskt frivilligt. Men det var inte många som ville missa att lyssna på Lars Danielsson.

2008-09-19 @ 12:47:05
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback