Borde jag kasta klubban nu?

image617

Det står en hockeyklubba på mitt golv. Det är en väldigt
speciell hockeyklubba med en personlig hälsning på bladet. Det är sällan någon hockeyspelare gör ett sådant avtryck i ett lag som han som spelade med klubban har gjort. Han har blivit en stor publikfavorit i Leksand och utvecklats enormt. Men nu lämnar franske Pierre-Edouard Bellemare Leksand.

Min reaktion när jag fick beskedet var att skrika rakt ut:
»NEEEEEEEEEEEJ!»
Stackars mr T trodde förmodligen att något allvarligt hänt. Han stirrade frågande på mig.
»Bellemare lämnar Leksand för Skellefteå!» utbrast jag förtvivlat.
»JAAAAAAAA!» blev mr T:s reaktion.

Beskedet att Bellemare lämnar Leksand kom egentligen inte som någon chock. Men det känns förbannat tråkigt ändå. Till min lillebror som skickat sms med nyheten, svarade jag bara »jävla as». Tillbaka fick jag »riktigt svin» som svar. Det säger ganska mycket om hur det känns. Men nej, jag kommer förstås inte att kasta klubban. Just nu känns det bara så fruktansvärt skittråkigt att en av de spelare som visat mest hjärta för laget, inte längre kommer att spela kvar. Och att han går till Skellefteå av alla lag... Mr T kommer ju från Skellefteå, därav hans glada utrop (som troligen inte är det sista med tanke på spelaren hans lag får). Borde jag vara glad åt alla Skellefteå AIK:are? Nä. Men grattis, Skellefteå, ni får en fantastisk spelare.

Kommentarer
Postat av: Fröken Siljan

Nooooooo! Då försvann en av mina anledningar att se Leksand spela då :s

Postat av: Tobbe

:D

2009-04-22 @ 10:21:25
URL: http://vad-ar-grejen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Fröken Siljan: Så jävla illa. :'(



Tobbe: :P

2009-04-22 @ 11:48:26
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Norrlandsleksing

Det är riktigt, riktigt illa! Fy fan på ren svenska!

2009-04-22 @ 15:26:35
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Den klubban är ingenting att ha.



Mr T verkar vara ett riktigt fynd!!! Han är bra för dig!!!

2009-04-22 @ 22:49:38
Postat av: Cliff Hanger

Har du något speciellt emot just Skellefteå?

2009-04-23 @ 14:11:58
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Norrlandsleksing: Ja... :(



Niklas: Grundar du det på hans rötter utanför Dalarnas gränser eller? :P



Cliff Hanger: Nej, Skellefteå är ett lag som jag faktiskt inte har något emot alls. Men grejen är den att det är min pojkväns lag, och på ett sätt är det ju trevligt att min favoritspelare väljer just det laget - men å andra sidan kommer jag jämt och ständigt bli påmind om att han inte längre är Leksing...

2009-04-23 @ 17:10:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback