Hemma. Behöver jag säga att det känns lite... kallt?




32 grader och sol var det på Kreta i går när vi stod och väntade på transferbussen. Himlen var blå. Inte ett moln syntes. Vi skymtade vågorna på havet och tänkte att vi inte var redo att åka hem.

I natt har vi sovit i en gäststuga på en gård i Bromma, vilket givetvis var lite ruggigare än i en lägenhet utan AC på Kreta. Och i dag har jag anlänt Falun. 18 grader och mulet är vad det bjuds på här. Det känns förstås lite tråkigt att lämna den kretanska värmen för det här, måste jag säga. Ännu tråkigare känns det att lämna ledigheten för ett fullspäckat schema, för det är vad det snart blir.

Vi har tagit 888 bilder i Grekland. Den mängden tillsammans med ett strejkande virusprogram och massor att göra innan jag drar till Sundsvall på söndag, kan göra att bilder dröjer. (Eller så gör jag som vanligt och prioriterar det roliga - bilder...)




Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vet hur det känns, man behöver en till semester efter semestern.

Att komma hem från Kroatien var inte heller så kul, och delar av mig är nog fortfarande kvar där borta, på vår soliga balkong med utsikt över havet. Det enda sätter jag lyckades komma över det värsta var att börja planera för min nästa semester. Om jag har pengar så drar jag knappast till Sverige över jul, utan snarare till varmare breddgrader. Julen kan man fira någon annan gång. :)



Kul att ni hade det så bra! Kram.

Postat av: barajagjohanna

Sofia: Ja, verkligen. Jag får alltid mersmak. Det är så sjukt, för ju mer jag reser, desto mer vill jag resa. Jag önskar jag kunde börja planera nästa semester, men du vet... skola...

2009-08-22 @ 11:27:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback