Jag fattar fortfarande inte att jag ar har

Hela dagen har vi sagt "vi ar verkligen i Grekland" eller "shit, vi ar i Grekland" eller "alltsa, kan du fatta att vi ar i Grekland?" eller "fan vad underbart det ar att vara i Grekland". Jag vet inte ens om jag kommer forsta det nar vi aker harifran. Har ar sa harligt! Vi njuter av varmen som inte ar for  het och vi njuter av att svalka oss i poolen och att ata gudomlig mat till billiga priser.

Att vi valjer coca cola till lunchen irriterar dock servitorerna. De ar nog vana vid alkoholdrickande turister och blir forvanade nar vi valjer lask. Servitrisen skrattade nar hon tog upp tva bestallningar av coca cola. Nar froken SIljan druckit upp sin och servitrisen plockade bort flaskan sa hon att efter detta ar det bara ol som galler. Nar vi bestallde coca cola i kvall undrade servitoren om vi inte skulle ha vodka i. Vad ar grejen?

Hur som helst. Vart mal ar att slappa och det ar sa skont att vi har samma mal. Och vi har det sa oerhort bra. Hotellet ar over forvantan. Var tvarummare ar nyrenoverad och modern och mycket fraschare an vi nagonsin kunnat tro. Dessutom ar hotellomradet fantastiskt mysigt. Och... jag onskar jag kunde lagga in bilder. Om en vecka.

Kommentarer
Postat av: Fröken Siljans grandmother.

Härligt att höra att ni har det bra. Hälsa din reskamrat att Jossan,Sussis dotter jobbar på Kreta. Ni är väl på Kreta, eller har jag missuppfattat? Hon jobbar i Rethymnon. Säljer resor i gathörnen. Kanske är ni i närheten och träffar på henne.

Ha en bra fortsättning på semestern.

Kram på er.

2009-08-15 @ 13:00:59
Postat av: Grandmothers daughter

Ni måste vara de mest städade ungdomarna på Kreta just nu, ni gör helt rätt i att slappa, må bra och ladda batterierna inför hösten. Skönt att ni är på samma nivå ni två, det hade varit jobbigt om en var partypingla och en inte :=).

Ha en fortsatt mysig vecka!



Ps Hälsa så mycket till ditt resesällskap, hon ligger mig varmt om hjärtat:=)



2009-08-15 @ 23:04:18
Postat av: Camilla

Ja men precis, vad är grejen. Det är ju så himla tråkigt att det förväntar sig att alla ungdomar som kommer dit är där för att dricka! Aja, tror inte det förstår grejen alls faktiskt. Men det är bra att ni står på er :) Ska bli riktigt kul att se bilder när ni kommit hem ... UNDERBARA GREKLAND!

Postat av: barajagjohanna

Froken Siljans grandmother: Det ska vi ha! :)



Grandmothers daughter: Jag tror fasen att vi ar de mest stadade... men det gillar jag. :) Och det ar jatteskont att vi ar pa samma niva!



Camilla: Vi ar har for att slappa och ha det bra och visst kan jag dricka en drink om jag kanner for det - men hittills har jag inte kant for det.

2009-08-17 @ 20:52:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback