"Tar du kort?"


Efter fyra timmars spelande blev jag bankrutt...


Vi har lekt med julklapparna i dag. Lillebror fick ett nytt världsmonopol med städer som Beijing, Paris och Montréal istället för Stockholmsgator. Den största skillnaden är dock pengarna. Här spelar man inte med sedlar, utan varje spelare tilldelas ett kontokort vilket man för in i en dosa när man ska betala eller inkassera pengar. Jag trodde att det skulle vara tråkigare att ha ett kort istället för sedlar, men faktiskt inte. Betala med kort ligger ju ändå i tiden, liksom. Det enda negativa är att man inte direkt ser framför sig hur mycket pengar ens motspelare har, utan tvingas föra in kortet i dosan för att kolla saldot (vilket förstås kan vara roligt också).

Men det är inte bara Monopol jag har lekt med. Jag har faktiskt lekt med min nya skrivövningsbok också. Javisst, även om det inte blev så mycket, så har jag faktiskt tränat lite på skrivandet - äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback