Första flyttlasset har gått - och flytthumöret kommit...



En banankartong (det hade blivit fler om min hyresvärd inte låst mitt förråd där jag har massor av kartonger, suck) med porslin, två papperskassar med vaser och porslin, två resväskor med kläder, pallar, skrivare, tavlor, hyllor, iläggsskiva till matbordet...  Första flyttlasset har gått till Falun. I Falun ska i princip alla mina ägodelar bo medan jag själv bor i Stockholm. Och det är mycket att flytta. Trots att jag skickade hem en hel del med min lillebror i kväll och trots att mina väggar numera saknar allt vad hyllor och tavlor heter, så är det väldigt mycket kvar.

Att flytta känns skönt samtidigt som det är ett projekt som jag ändå inte ser fram emot. Jag gillar visserligen att komma till något nytt och börja om - men jag gillar inte flyttandet... Packa ner, bära, stuva, bära, packa upp, placera. Händer blir smutsiga och naglar bryts. Hujedamej, jag kommer reta gallfeber på min sambo. Tur att det bara är kläder vi behöver flytta hela vägen till Stockholm...


Kommentarer
Postat av: Lilo

Sluta, du ger mig flyttpanik. Vill inte vill inte vill inte. Jag älskar ju min lägenhet...

Postat av: sara

Jäklar gumman, naglarna!



Hoppas allt gar bra, och att du far en superpraktik!

2009-12-14 @ 08:08:55
URL: http://frenchcreme.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Lilo: Usch nä, det förstår jag.



sara: Det hoppas jag med... :)

2009-12-14 @ 16:50:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Fred

Välkomna!



Du får höra av dig när du är framme! (när börjar du?)

börjar jobba den 11 januari men torsdagar och fredagar blir jag hemma med Astrid...

:-)

2009-12-14 @ 20:25:58
URL: http://lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Fred: Jag kommer den 31 januari och börjar jobba dagen efter. Har börjat flytta saker lite tidigt tack vare att min bror ofta är i Sundsvall. Innan jag får komma till Stockholm är det en sista tenta och lite praktikförberedelser i Sundsvall som ska avklaras efter julledigheten...

2009-12-14 @ 22:09:58
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback