Den vintrigaste vintern i mitt vuxna liv

Snön fortsätter att falla. Den räcker mig längre upp än till knäna nu. Det är riktigt häftigt. I går när jag skulle posta ett kort till min systerson, var jag ute och pulsade i alla snowboardkläder. Jag känner mig som ett litet barn när jag går med armarna utåt för att hålla balansen i den djupa snön, och i kläder som gör mig till en michellingubbe-look-a-like säger jag »titta!», »snö!» (bortsett från att jag använder lite mer svordomar för att uttrycka hur häftigt jag tycker att det är). Som om jag aldrig sett snö förr. Snön är häftig.

Mitt humör är mindre häftigt. Det går upp och ner. Ner av att vara tvungen att redigera. (Jag vill inte redigera - för jag kan inte redigera. Och jag blir på dåligt humör när jag inte kan.) Upp av att komma igång med en nöjesbilaga och vara ansvarig för Melodifestivaluppslagen. Ännu mer upp av att få en intervju inbokad med en kändis. Förhoppningsvis fortsätter det gå upp resten av veckan. Dans och nöjestidningsjobb tyder på det.

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Vem är kändisen?

2009-02-10 @ 11:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback