Det är skillnad på träning och träning

Min plan är att träna i sommar. Jag kommer ju ändå inte ha överdivet mycket att hitta på efter jobbet, så jag kan väl lika gärna träna. Jag vet ju att jag mår bäst när jag tränar mycket. Så, i dag började jag. Ett sommarträningskort inhandlades och ett styrkemedelpass genomfördes.

Något som jag tänkte på när jag studsade omkring där på golvet var hur olika det kan vara i olika städer. Jag har sagt det förr, men nu bevisades det ännu mer: det är en enorm skillnad mellan Friskis & Svettis i Falun och Friskis & Svettis i Sundsvall. Trots att utbudet och lokalerna är lite bättre i Sundsvall, så är de slagna av Falun på alla andra plan. Slagna med hästlängder.

Här i Falun är det ingen ledare som inte kämpar. I Sundsvall kunde jag nämligen se ledare som inte tog ut sina egna rörelser och som körde ett halvdant pass. Här är ledaren ofta den som är mest svettig när passet är slut. Här ler många ledare, de peppar och de har ofta bra och ordentliga rörelser som passar bra till musiken. Musiken, ja! Till skillnad från Sundsvall, är musiken ofta medryckande här. Och under terminens gång byts låtar ut mot nya hits. Deltagarna på passen är förstås väldigt olika sorters människor även i Falun. Men en stor skillnad mellan Sundsvall och Falun är att i Sundsvall bär många deltagare stora och gamla t-shirts, cykelbyxor från 90-talet och några har jag till och med sett träna i jeans. Visst finns det undantag, men det ser ut som om många människor inte ens bryr sig om att försöka bli svettiga. När jag stod där på träningsgolvet i dag la jag märke till att faluborna såg ut som om de faktiskt var på ett träningspass. De hade riktiga träningskläder (nåja, de flesta) och de kämpade. Precis som det ska vara.


Kommentarer
Postat av: Fröken Stockholm

Härligt! Hoppas du njuter av träningen ordentligt :)

Postat av: barajagjohanna

Fröken Stockholm: Det gör jag. Det blir spinning ikväll. :)

2009-06-09 @ 15:16:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Fröken Gästrikland

Jag körde puls-medel igår. Du vet inte hur rätt du har!

2009-06-10 @ 09:30:56
Postat av: barajagjohanna

Fröken Gästrikland: Trevligt att du också får lite skönare träning i sommar. ;)

2009-06-10 @ 13:13:48
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback