Höga förväntningar på Nogger mint

Nogger är underbar med sin tunna choklad och underbara nougat. Mint och choklad passar dessutom bra ihop - och mintglass är ju hemskt gott. Jag trodde att Nogger mint inte kunde vara kapabel till att göra mig besviken.

Men vafan! Besviken är just vad jag är. Det smakar konstgjort. Det krispiga som omsveper glassen är varken krispigt eller särskilt mycket. Mintglassen inuti är inte särskilt god. Jag har smakat sååå mycket godare mintglass. Och chokladen inuti, som borde vara nougat, är... ja, det är den största besvikelsen. Det är nämligen inte nougat, utan någon hård, konstig choklad som knappt smakar choklad.

Buuu!

Tacka vet jag lakritspucken.


Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Usch, en besvikelse likt denna är jobbig...



Tycker att många av GB:s senare lanseringar inte riktigt hållt måttet, faktiskt...

2009-03-19 @ 22:14:33
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Faktiskt. Förutom återinförandet av Tip Tip och Lakritspuck. :)

Postat av: Linn

Jag har bara hört och läst om folk som varit besvikna på denna omtalade Nogger mint. Ska därför INTE prova den. Håller med dig om att Lakritspucken är mumma! Hoppas på en glassdag snart.

2009-03-19 @ 22:36:42
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Ja, Tip Tops chokladkärna är inte dum!

2009-03-19 @ 22:54:48
Postat av: Ida

Haha, jag tyckte inte alls det lät gott :P Nogger är god som den är ;)

2009-03-19 @ 22:58:08
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Therese

Du skämtar väl när du skriver tacka vet jag lakritspucken? Jag älskar lakrits och glass men inte kombinationen

2009-03-19 @ 23:10:21
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Nä, prova inte...



Ida: Fast det håller ju inte. ;P Man kan ju faktiskt göra en god variant på en glass, ungefär som Magnums alla varianter av orginalet.



Therese: Lakrits och vanilj tillsammans är en uuuunderbar kombo!

2009-03-20 @ 00:02:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback