Ett steg framåt

Det här med intervjusituationer är svårt. Att ställa frågor, lyssna och samtidigt anteckna, komma på följdfrågor och sedan komma ihåg att ställa  följdfrågorna - det är en svår konst!

Därför var kommentaren från fotografen som var med mig på knäck, det bästa idag. Han är inte den som öser beröm över folk, sa han, men han påpekade ändå att jag var duktig i intervjun, att jag snappade upp rätt saker och ställde rätt följdfrågor på rätt ställe. Med tanke på att jag själv under intervjun hade reagerat och förvånats över mina egna framsteg, så kändes det jätteskönt att få bekräftelse på det. Särskilt från en fotograf med trettiofem år i branschen.

(Jag behövde bara titta på mitt papper med stödfrågor en  gång. Normalt är jag helt beroende av mina nedklottrade frågor, och brukar knappt veta vad intervjupersonen har sagt efteråt. Därför kanske ni förstår att jag är glad.)


Kommentarer
Postat av: Fröken Gästrikland

Jag vet att du är bra!

Hoppas allt känns kul.



Jag ringer dig ikväll!

Pussar i massor, Angie.

2009-03-24 @ 08:59:50
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

Postat av: Anonym

En bra grej är att skriva ned alla frågor innan. Sedan inte alls ta med sig pappret till intervjun. ;)

2009-03-24 @ 15:06:33
Postat av: barajagjohanna

Fröken Gästrikland: Ska vara barnvakt ikväll, så vi får höras lite senare. :)



Leonora: Jodå. Tackar som frågar.



Anonym: Hehe, nä, frågorna nedskrivna är min säkerhet. Jag ser ingen anledning till att inte ta med dem :P

2009-03-24 @ 15:18:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Fröken Stockholm

Som jag sa, du är grym :)

2009-03-24 @ 20:01:59
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Anonym



Du är duktig. Lååångt bättre än Leksand!



Varför spelar du inte in intervjuerna på en liten bandspelare?

2009-03-25 @ 00:19:03
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Kommentaren alldeles innan denna är också min. Glömde skriva namnet...

2009-03-25 @ 00:20:15
Postat av: barajagjohanna

Fröken Stockholm: Jag är glad över dina peppande ord. :)



Niklas: Leksand och jag är ju bra på ganska olika saker...

2009-03-25 @ 18:50:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Men johanna... du KAN din sak.

2009-03-25 @ 21:57:08
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Haha, ja, tack du. :P

2009-03-25 @ 22:14:47
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback