Jag anlände just Falun.

Här ska jag stanna i två veckor. Det var med blandade känslor som jag lämnade Sundsvall idag. Först och främst är jag sjukt nervös inför praktiken som börjar på måndag. Nu kommer hjärnspökena som säger att jag inte kan någonting, som säger att jag kommer göra bort mig, som inte förstår varför jag valt att bli journalist och som sparkar undan benen på mig och utbrister: »hur fan ska du klara att jobba på en tidning?!»

Blandade känslor, ja. Trots att det kan vara påfrestande att bo hos föräldrarna, ska det åtminstone bli rätt trevligt att få mammas mat, kunna låna bil, se kvalseriehockey och så.

Men... medan jag åker trettio mil söderut, åker han den där mr T fyrtio mil norrut. Trettio plus fyrtio är lika med sjutto. Mil. Det gör lite ont i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

40 mil norr om Sundsvall???



Va´ sjukt...

2009-03-13 @ 16:55:26
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Du din lilla 0(1)8:a, du vet att Sundsvall ligger i mitten av Sverige va?

Postat av: Anna

Men vad roligt att du är i lilla Falun. En fika nån dag kanske? Jag har mycket tid! (Har bytt jobb... så nu är det lugna gatan!) KRAM Anna

2009-03-14 @ 09:53:59
Postat av: barajagjohanna

Anna: DEFINITIVT fika! Jag vet inte riktigt hur jag kommer jobba än, men jag hör av mig till dig, för självklart måste vi ses! Kram!

2009-03-14 @ 10:34:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym



Jo, det visste jag. Men Sundsvall ligger alldeles för långt norrut ändå.

2009-03-14 @ 11:48:47
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Jo, det visste jag. Men Sundsvall ligger alldeles för långt norrut ändå.

2009-03-14 @ 11:49:40
Postat av: Fröken Lappland

Var glad att dom där milen bara gäller två veckor.

Och det är klart att du om någon kan jobba på en tidning! Du var helt klart en av de som presterade bäst, i tid och med kvalitet under redaktionsövningen... (redigerare ser allt!) och det var väl ändå tidning!? :)

2009-03-14 @ 12:28:06
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Instämmer med föregående kommenterare, redigerare ser allt och du var helt klart i topp ;)



Och ja, visst gör det lite ont i hjärtat, trots att det "bara" är två veckor...

2009-03-14 @ 12:37:24
URL: http://vad-ar-grejen.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Snicksnack...



Lina: Jag vet, du har det mycket värre... :/ Och tack för uppmuntran. :)



Tobbe: Jag gillar er redigerare. ;)

2009-03-14 @ 15:13:31
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Två veckor är lång tid, men desto mysigare att ses sen :) <3

2009-03-14 @ 18:00:28
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback