Sista dansen

Dansskolans vårtermin är alldeles för kort. Det är bara 5 maj i dag, men det har ändå varit sista kurstillfället i boogie woogie steg 2. Tråkigt! Boogiekvällarna gör mig alltid på så bra humör. Det lär ju bli steg 3 i höst. Förra veckan fick jag reda på att jag borde börja tävla. Jag blev snopen över kommentaren. Men bara en halvtimme tidigare hade jag själv tänkt tanken - en tanke som aldrig riktigt seriöst passerat min hjärna förut. Visst, det är klart att jag någon gång har tänkt att det vore roligt att tävlingsdansa, men jag har alltid tänkt att min rygg hindrar mig - att jag inte skulle kunna göra saker lika snyggt som andra. När jag var 16 år och dansade disco på avancerad nivå var det dags att börja tävla. Då slutade jag dansa. (Något som jag många gånger ångrat bittert.)

Tävla eller inte (troligen inte - jag har lååång väg kvar till tävlingsnivå), den här gången får jag inte sluta med dansen. Rubriken ska alltså inte stämma.


Kommentarer
Postat av: Sara

Oh, vad roligt det later! Och kul att du blivit sa duktig!

Postat av: barajagjohanna

Sara: Det är jätteroligt. Men sååå duktig är jag inte... :)

2009-05-06 @ 22:12:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback