Åldersnojan hinner ifatt. Igen.



Här om dagen slog det mig: Från och med januari är inte jag ungdom hos SJ längre.

Herregud.
He-rre-gud.


Ungdom har man ju varit hela sitt liv, eller? Att bli vuxen på SJ - det har liksom varit vääääldigt långt borta. De har ju trots allt en ganska generös gräns på hela 26 år. Och 26 år är alltså väldigt långt borta. Väldigt  långt borta.

Det är bara det att... att jag liksom råkar bli just 26 år om sissådär en och en halv månad. Hur, och framförallt när,  fan hände detta?



Kommentarer
Postat av: Veronika

Tell me about it! Jag pratade med en kompis om Blondinbella och att hon var lite barnslig, och sen kläcker jag ur mig "Men vi är ju i 30-års åldern". VA? Var kom det ifrån?

Det är 2½ år till 30. Jag ska försöka att inte ta ut åldersnojan i förskott.

Postat av: barajagjohanna

Veronika: Men usch, 30-årsåldern? När räknas man in i den kategorin? Å andra sidan är det väl något som känns... - jag känner mig faktiskt som 25 snarare än 20, så jag antar att den där födelsedagen inte är så himla konstig. Egentligen. Men siffrorna stör.

2009-11-27 @ 12:11:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Annika

Men du räknas ju inte som vuxen utan student så länge du studerar, så dyrare blir det inte!



Härlig illustration, haha

2009-11-27 @ 12:51:47
Postat av: Camilla

Du har så rätt men nu samtidigt fick du mig att pusta ut lite, för jag trodde det va när man fyllt 25 år som man va tvungen att betala som vuxen. wihooo, jag har ett år till goda då :)



Annars har du rätt, tiden går lite väl snabbt just nu.

2009-11-27 @ 16:22:35
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Annika: Nä, jag vet att det inte blir dyrare än på ett och ett halvt år, och tur är ju det! Ska bara komma ihåg att boka student istället för ungdom...



Camilla: Nädå, det är när man fyller 26... :P

2009-11-27 @ 20:56:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback