Önskan om att få saker och ting förklarade mer konkret

I ett försök att tänka positivt gör jag som på bilden: väljer att inte tro på det negativa. Men det är svårt ibland. Stundtals tycker jag faktiskt att det är ganska intressant att läsa om politisk kommunikation, vilket förvånar mig. Men sedan kommer jag till en punkt där allt bli så där hopplöst igen - jag förstår inte!

Problemet med en sådan här teoretisk kurs är att saker och ting i princip aldrig konkretiseras.
 Jag blir arg och frustrerad över att jag inte förstår hur jag ska kunna förklara vilken medieideologi och vilken demokratisyn som gömmer sig bakom en debattartikel när jag inte förstår ideologierna och modellerna. Ibland undrar jag om det är jag som är dum. Men när jag får höra något utan att det sätts i sin kontext, så har jag väldigt svårt att lära mig. Jag skulle kunna nöta in något och lära mig det ordagrannt, men förklara det skulle bli svårare - eftersom jag inte får någon förståelse. Och det är väl förståelsen man borde eftersträva?

Fröken Siljan sa här om dagen att jag lät så himla positiv över uppgiften vi ska göra till morgondagens seminarium, så jag försöker fortsätta med det. Att inte tro på det negativa. Att försöka göra allt för att förstå.

Bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback