Att strunta i vad som ser bra ut


Politisk kommunikation med vaniljhjärta är faktiskt inte så dumt.

 

Jag vet inte varför jag plötsligt tänker positivt eller hur det kommer sig att jag ser ljust på ett PM som jag normalt skulle tycka var extremt jobbigt. Kanske har det att göra med självkänslajobbet som jag tagit upp igen. Att jag för första gången på länge (eller någonsin?) har börjat i tid med kurslitteraturen gör nog sitt också. Dessutom kan det ha att göra med att jag inte längre engagerar mig i studenttidningen vid sidan om skolan, inte längre sitter med i någon styrelse och inte läser någon extrakurs. Det är faktiskt helt galet skönt att strunta i vad som ser bra ut utåt.

Att lyssna till vad jag vill  och säga nej till annat är nog något av det bästa jag gjort.


Kommentarer
Postat av: Linn

Du har nog alldeles rätt, fröken Lundholm. Jag läser mellan raderna att du är något på spåren - igen. Självkänslan. För egen del längtar jag hem efter Mias böcker och lite gediget arbete, för i vinter har jag bestämt mig för att bli stark som en oxe! Det behövs med alla utmaningar som väntar.

Glad att det känns lite lättare för dig. Till och med politisk kommunikation. Halleluja! ;)

Postat av: fröken Siljans Grandmother.

Det är såå härligt att läsa. Fortsätt att säga nej!!!

2009-11-17 @ 18:59:21
Postat av: Angie

Låter vettigt! Vad klok du är :)

2009-11-17 @ 21:19:35
Postat av: barajagjohanna

Linn: Det krävs verkligen arbete, och när jag tänker för mycket på det blir det nästan jobbigt. Att bli stark som en oxe låter klokt. Just i vår kan vi nog behöva självkänslan lite extra mycket. :)



fröken Siljans Grandmother: Jag kommer fortsätta att säga nej när det inte känns okej.



Angie: I know. ;)

2009-11-17 @ 23:36:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback