Inte ens smaken av glögg...

Sjön ligger öppen och gräset är grönt. Samtidigt som julstjärnan lyser i fönstret går det omkring tomtar i stan, tomtar som bjuder barnen på godis och önskar god jul. Första advent i Falun och julstämningen på topp? Nja. Barnkören som sjunger falska julsånger på julskyltningen ger mig ingen vittring om att det lider mot jul och mammas visserligen supergoda lussebullar och pepparkakor kan inte heller övertyga mig om att det är första advent. Inte ens smaken av glögg ger mig någon julkänsla.

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med dig fullständigt! Julkänslan känns väldigt långt bort just nu och ändå försöker jag skapa så mycket julstämning som jag bara kan... Lite snö(eller mycket)skulle nog göra susen!

Postat av: barajagjohanna

Maria: Jag har visserligen varken adventsljusstake, julstjärna eller något annat julpynt, så jag hjälper ju inte stämningen på vägen direkt.

2009-11-30 @ 21:03:16
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback