Två dagar av total ledighet

Behövligt. Efter tentan låg jag i min besvikelse i sängen i och gjorde ingenting i ungefär sex timmar. När jag ryckt upp mig kom svägerskan och fröken Uppland hem till mig och åt ost och kex och tittade på Idol.



Tio veckor av hårda, praktiska kurser är över. Dessa tio veckor avslutade jag i går med att med allra största sannolikhet skriva min första underkända tenta... Det känns skittråkigt. Jag är arg på mig själv för att jag, liksom alla andra, antog att det var en tenta som man skulle klara även om man inte läst böckerna. Nu hade  jag läst böckerna, men för mig räcker det inte med att läsa dem en gång och jag är arg på mig själv för att jag inte ansträngde mig mer.

Hur som helst, efter tio intensiva veckor behövs nedvarvning mer än någonsin. Helg mellan två kurser är de bästa. Särskilt när man inte fått några böcker till nästa kurs, för då finns det verkligen ingenting man kan göra även om man skulle vilja. Jag gör ingenting  ansträngande den här helgen. God mat och bio med mannen i kväll är så mycket ansträngning som jag kan sträcka mig till.


Kommentarer
Postat av: Sara

Men en underkänd tenta är ingen katastrof!

Postat av: barajagjohanna

Sara: Nej, det är det inte. Och det är den lättaste tentan att plugga om till. Jobbigt att ha två tentor nära inpå varandra om några veckor bara...

2009-11-07 @ 13:36:45
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Linn

Gud. Vad. Skönt!

Ta väl vara på helgen. Du behöver ledigheten. Krydda med all glädje som finns runt omkring just nu. KP, lyxlägenhet i huvudstaden, mannen, bio, god mat, mys. Helg när den är som bäst. :)

2009-11-07 @ 18:51:59
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jag tror att jag har tagit vara på helgen ganska bra, faktiskt. Jag hade ju ganska positiva saker inför helgen (minus tentajävlen) som gör att det är lätt att vara positiv. :)

2009-11-08 @ 12:05:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback