Inte mycket till studentliv

Det där är jag. Och den där bannern finns på Mittuniversitetets hemsida. Jag tycker att texten är lite rolig. »...som bloggar om vad som händer mellan tentor och nudelmiddagar.» Det var säkert ett år sedan jag åt en nudelmiddag. Men med den insikten, och med ett konto vars disponibla belopp minskar i en sådan rasande fart att jag faktiskt inte vet vad som händer, förstår jag att jag kanske borde  äta fler nudelmiddagar. Jag lever nämligen alldeles för lyxigt, inser jag. Halloumifrukostar är nog inget som en student borde ägna sig åt...


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Borde och borde, halloumifrukostar är hur som helst jävligt gott ;)

Postat av: Anna

När jag var student tänkte jag att livet är NU- inte imorgon. Ät du din halloumi tycker jag och njut av tillvaron. Kram Anna

2009-11-18 @ 10:49:57
Postat av: Linn

Håller med ovanstående skribent. Halloumi är jävligt gott och att få äta det till frukost är väl en lyx som du om någon är värd. :) Everything in moderation, så jämnar det nog ut sig i det långa loppet. Min cafékopp te tillhör just nu en liten del av vardagslyxen. Allt för att må bra, orka och leva. Jag brukar tänka i perioder som den här att många studenter lever enbart på nudlar och snabbmakaroner för att sedan kunna sätta sprätt på sina CSN-pengar när det kommer till fest, öl och annat. Skippar du det senare, har du råd att byta ut nudlarna mot något härligare. Till exempel halloumi. ;)

2009-11-18 @ 13:02:37
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Tobbe: Ja, det är ju verkligen det...



Anna: Det är väl ungefär så jag också försöker tänka. Tack för påminnelsen! Kram



Linn: Problemet är väl att jag unnar mig så mycket. Fika, halloumifrukost, O'Learysmiddag... men jag gillar inte att snåla med maten. ;) Ska försöka bli lite smartare bara. Och du, jag har faktiskt inte tänkt på det där, men jag festar så oerhört sällan att jag nog har mer pengar än andra studenter ändå, det har du rätt i.

2009-11-19 @ 10:09:31
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback