Dags att skippa faddertröjan


Insparken för de nya jour- och bildjournalisterna är inne på sin andra och sista vecka. I kväll är det temafest och första gången under en nollningsaktivitet ska jag inte  använda min gula t-shirt. Även om jag gillat den (för att slippa tänka på vad jag ska ha på mig), känns det skönt att få använda något annat. Dessvärre är det ju inte den allra vackraste outfiten man får ha på sig, utan utklädnad... Vår faddergrupp har temat siffror och jag ska vara 14. Det innebär rosa plyschmjukisar, vitt linne med svart bh under, stora ringar i öronen, för mycket och för mörk foundation, för mycket mascara och blå ögonskugga.

Jag är jättetrött. Innan jag kan börja göra mig i ordning för kvällen är det möte med Kåridåren. Egentligen borde jag plugga före mötet, med tanke på att jag knappt öppnat en bok på två veckor. Det finns mycket jag borde göra före mötet, men jag tror jag behöver sova. Bara en liten, liten tupplur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback