Jag frågar mig vad som är mest värt

Jag tackade nej till ett sommarvik här om dagen. Första tanken är att det är oerhört korkat eftersom jag skulle få en tjockare plånbok, en fylligare cv och mer erfarenhet. Man kan inte säga nej till ett jobb!

 

Andra tanken är att jag faktiskt redan har ett vikariat. Det är bara tre veckor, men det får vara nog för mig den här sommaren. För att det är viktigare hur jag mår än hur min meritlista ser ut. Det är ju det jag har sagt till mig själv hur länge som helst. Ändå är det så galet jobbigt att säga nej. Ända sedan förra sommaren har jag sagt att jag kommande sommar absolut inte får jobba för många veckor. Att det är bättre att säga nej tack istället för att hamna där, i utmattning, igen. Jag mår bra, men jag vågar inte ta risken. Inte så här snabbt.

 

Så jag sa nej tack.

Och står inför en sommar av tre veckors vikariat på Sveriges viktigaste tidning – och resten av sommaren i frihet.

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Det tycker jag var oerhört klokt gjort. Jag vet ju själv hur jobbigt det är att säga nej, men du tog ett smart beslut, det enda rätta beslutet. Det är ju ett liv efter sommaren också som man ska orka med så välförtjänad vila låter som en mycket bra idé.

2010-04-29 @ 13:30:18
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Bra valt!

2010-04-29 @ 16:57:58
Postat av: Pia

Det var nog ett klokt beslut

2010-04-29 @ 17:57:46
Postat av: Johanna

Du har ju sisådär 40 år på dig att samla bra meriter, så vad gör några veckor mer eller mindre en sommar :) Bra beslut! Och hoppas ni får det jättemysigt på dopet, jag missade visst att svara på ditt sms. Kram!

Postat av: Camilla

Du gjorde det absolut bästa valet för din egen skull.

2010-04-29 @ 21:00:11
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur har du råd att inte jobba?

2010-05-01 @ 22:03:30
Postat av: barajagjohanna

Anonym: Det finns många människor som inte jobbar och som lever ändå. (Om du inte hade varit anonym hade jag tagit emot din fråga lite öppnare.) Jag SKA jobba i sommar. Men bara i tre veckor. Och ja, jag har råd med det. Min lön är inte dålig och mitt sparkonto är inte tomt. Och hade det varit så att jag inte haft råd hade jag tagit samma beslut - eftersom hälsan går först.

2010-05-03 @ 17:18:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback