Kul vardag!

Efter jobbet gick jag på aerobics. Sedan tänker jag att jag ska handla mat, men efter en runda i den värdelösa mataffären vänder jag och går ut igen. Åker hem. Sätter på en maskin tvätt och hoppar in i duschen. Dammsuger lägenheten, eftersom det kliar på min allergiska kropp och jag får städnoja. Våttorkar golven. Sprutar allrengöring och torkar rent på diverse ställen i lägenheten. Plockar ur disk från diskmaskinen och hänger upp tvätten. Sedan inser jag att jag behöver äta, så jag fixar en quornburgare. Struntar i att tänka på matlåda.

Och när jag väl är färdig och vill ta det lugnt i soffan ett tag, är det för sent för att hinna softa. Sängen är visserligen lockande, men det är fritiden också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback