Lika bra att vänja sig vid att vara ensam?

Måla naglarna. Äta muffins och dricka te. Slöa framför TV:n. Dammsuga. Fixa matlåda. Mycket kan man göra när man är ensam en kväll. Ändå har jag så oerhört tråkigt. Jag har verkligen blivit van vid att ha sällskap. Det är inte likt mig att ogilla att vara ensam – förr var det något av det skönaste jag visste. Min kära Uppsalavän har varit här i helgen och varit det bästa sällskapet när sambon jobbat. Nu har hon åkt hem. Och sambon är åter på jobbet. När han kommer hem i morgon bitti och blir ledig i några dagar är det dags för mig att gå till jobbet för att återigen jobba – samma dagar som han är ledig.

Kommentarer
Postat av: carro

har också söndagar som göra-saker-dag!

Postat av: Camilla

Ni får ta igen all mystid när ni väl ses. Jag är ju i en likande sits bara det att jag åker nästintill aldrig iväg och det är alltid bara jag som väntar, väntar och åter väntar ...

2010-02-22 @ 12:36:43
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback