Välkommen till Stockholm, Sverige, Norden

SL uppmanar resenärer att stanna hemma i dag. Eller undvika rusningstid, åtminstone. Snön och kylan har nämligen gjort att samtliga färdmedel påverkas enormt med stora förseningar, inställda linjer och indragna hållplatser. Stanna hemma vore härligt förstås, men det känns inte riktigt som att det är aktuellt att som praktikant ringa till jobbet och säga hej, jag stannar hemma i dag, SL tycker nämligen att det är bäst. Istället åker försöker jag alldeles snart åka till jobbet. I den värsta rusningstiden.

Jag tar ett djupt andetag, satsar på tålamod och drar ut i de tjugo minusgraderna. Det blir en spännande morgon.

Kommentarer
Postat av: Therese

Struntade i uppmaningar att stanna hemma. Gick ut utanför lägenheten , då kom bussen, åkte utan problem till stationen, tåget gick fem minuter efter jag kommit fram, sen direkt ner i tunnelbanan och då kom den också. Gick ovanligt lätt och fort i morse trots rusningstrafik. Men jag hade nog tur för det vara absolut inte lika lätta att ta sig tillbaka till Uppsala. Totalt kaos på Centralen, kom hem men det tog tid... Ska bli spännande se hur jag lyckas imorgon...Hoppas det gick bra för dig att ta dig till och från jobbet idag.

Postat av: barajagjohanna

Therese: Vilken tur du hade! Det tog 1,5 timme för mig att komma till jobbet i går (normalt tar det 25-30 minuter beroende på hur mycket trafik det är). Som tur var åkte jag inte hem i rusningstid, utan lite senare på kvällen, och det gick förvånansvärt smidigt - tog "bara" omkring 50 minuter. I dag när jag ser ut genom fönstret (ser E4/E20 och det står stilla) har jag lust att stanna hemma...

2010-02-23 @ 07:51:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback